Legal assistant till Compliance-avdelning

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling är Nordens ledande affärsjuridiska advokatbyrå. Som fullservicebyrå med en rad olika verksamhetsområden kombinerar vi djup juridisk kunskap med branschkännedom för att uppnå högsta kvalitet. Vi arbetar ständigt för att vara den bästa rådgivaren på marknaden och har många av Sveriges och världens ledande företag som klienter. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Quality and Risk Management ägnar sig åt compliance-frågor såsom identifiering av verksamhetsrelaterade risker och framtagande, implementering och översyn av interna rutiner och policies samt hanterar byråns globala ansvarsförsäkringar. Avdelningen tillhandahåller även intern utbildning och support inom området kvalitet och risk.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som legal assistent på Quality and Risk Management kommer du att ingå i ett team som främst arbetar med processen kring antagande av nya klienter och ärenden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir: 

• att aktivt stödja och supportera verksamheten under hela klient- och ärendeantagningsprocessen innefattande bedömningar av regelverk som styr dessa processer
• registrera uppgifter i byråns affärssystem
• delta i utvecklandet av befintliga rutiner i klient- och ärendeantagningsprocessen


Utbildning och erfarenhet

Våra önskemål är att du har: 

• mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
• eftergymnasial utbildning, exempelvis Paralegal är meriterande
• erfarenhet från en assisterande roll på advokatbyrå eller annan likvärdig erfarenhet
• goda IT-kunskaper


Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, stresstålig, har känsla för service och god samarbetsförmåga.

Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett team med motiverade och erfarna medarbetare i en internationell och trivsam arbetsmiljö med service av allra högsta klass. 

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter.
Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.


Tjänsten är ett vikariat under ett år, med möjlighet till förlängning. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi endast hanterar ansökningar via detta system.

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Nerelius, Quality and Risk Manager, på telefon 08-595 064 45 eller Mikaela Wallgren, HR Coordinator, på telefon 08-595 065 46.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Paralegal till bolag i centrala Stockholm

Paralegal till bolag i centrala Stockholm

20 december 2024

IP Paralegal

IP Paralegal

18 december 2024