OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider, måndag-fredag 08.45-17.00
Placering: Centrala Stockholm (fördelaktigt läge mitt i city)
Startdatum: Så snart som möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning
Annonsen är anonym på önskemål från vår kund. Vi delger självklart vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen.
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Vår kund, en av Sveriges ledande advokatbyråer inom svensk och internationell affärsjuridik, befinner sig på en spännande förändringsresa och vill därför utöka sitt assistentteam med ytterligare en Legal Assistant.
Här arbetar ca 140 anställda i ljusa, ombonade lokaler mitt i centrala Stockholm. På kontoret är tempot högt och du kommer arbeta med drivna, ambitiösa kollegor. Det här är en arbetsplats som månar om sina anställda och som erbjuder ett generöst förmånspaket. Det anordnas regelbundet frukostar, fika, after works, träningstillfällen och andra interna aktiviteter. Vartannat år åker hela byrån på en gemensam konferensresa.
Tjänsten är en heltidsanställning under kontorstid, men det är viktigt med flexibilitet de få tillfällen ärenderelaterat arbete, möten och/eller externa events kräver din närvaro tidig morgon eller sen eftermiddag. Hybridlösning erbjuds inte, utan du arbetar huvudsakligen från kontoret.
HUR SER EN VANLIG DAG UT?
I rollen som Legal Assistant blir du del av ett högpresterande och kompetent assistentteam som tillsammans stöttar byråns jurister i syfte att skapa största möjliga mervärde för klienterna. Du kommer att ingå i en av byråns tre verksamhetsgrupper och de exakta arbetsuppgifterna beror på vilken grupp du tillhör. Du stöttar självständigt ett antal delägare inom ditt verksamhetsområde, men hjälper också jurister inom andra områden tillsammans med dina kollegor i teamet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
- Administrativ support av varierad karaktär
- Ärendehantering (jävskontroll, konfliktkontroll, arkivering etc.)
- Registrering av nya klienter
- Dokumenthantering, textredigering, korrekturläsning och framtagande av presentationsmaterial
- Informationssökning och sammanställning av information
- Kopiering, inbindning, skanning, utskrift
- Bokning och koordinering av möten, resor, etc.
- Delaktighet i olika interna projekt
Det här är en omväxlande roll och fler arbetsuppgifter än ovan kan förekomma vilket ställer höga krav på att du är flexibel och prestigelös. Du tar dig an dina arbetsuppgifter med en positiv inställning och ett stort engagemang oavsett vad det gäller! Det finns goda utvecklingsmöjligheter och chans att avancera i karriären på sikt.
VEM ÄR DU?
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Du är en lagspelare som har lätt för att anpassa sig till olika situationer och människor. Du är social, kommunikativ och vågar ta för dig. Du uppmärksammar detaljer och engagerar dig i dina arbetsuppgifter för att uppnå högsta möjliga servicenivå. Vidare har du en professionell attityd och ett utpräglat ordningssinne. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är effektiv, kan ta egna initiativ och har en allt är möjligt-attityd.
Vi söker dig som uppfyller nedan skallkrav:
- Du har några års erfarenhet från en liknande roll som innefattat både administrativt och assisterande arbete. Kanske har du en bakgrund som VD-assistent eller ledningsgruppsassistent? Dina tidigare erfarenheter har gett dig god servicevana, ett proaktivt arbetssätt och förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Vi ser med fördel att du tidigare arbetat på en advokatbyrå eller i en liknande miljö.
- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
- Har god datorvana och mycket goda kunskaper i Office-paketet. Vi ser gärna att du har lätt för att lära dig nya system och har ett stort digitalt intresse.
- Trivs i en föränderlig miljö, har stort utvecklingsfokus, högt engagemang och gillar att arbeta målstyrt.
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från roller där du assisterat flera. Vi värderar det även positivt om du studerat på eftergymnasial nivå inom det juridiska området, kanske till paralegal eller motsvarande.
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Det här är en direktrekrytering och du som får rollen blir anställd av vår kund.
- Rekryteringsprocessen inkluderar en kortare telefonscreening, en intervju med oss, referenstagning och därefter ytterligare intervjuer hos vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.