Legaladministratör till Valea

Legaladministratör till Valea

Arbetsbeskrivning

Valea är ett modernt konsultföretag inom immaterialrätt. Bland våra medarbetare finns det europeiska patent-, design och varumärkesombud samt jurister med spetskompetens inom hela det immaterialrättsliga området. Valea har många intressanta kunder som vi arbetar för och har ett nära och långsiktigt samarbete med. För att bli framgångsrikt över tid har Valea alltid satt kundrelationen i centrum och vi gör vårt yttersta för att skapa nära och långsiktiga samarbeten. Detta förhållningssätt genomsyrar alla kontakter medarbetare har med våra kunder oavsett bransch och uppdragens storlek. I detta arbete har legal administratören en viktig uppgift. Du bör ha fem års arbetslivserfarenhet av arbete som kvalificerad legal administratör. Vi förutsätter att du hanterar svenska och engelska obehindrat och ser gärna att du har kunskaper i ytterligare något språk. Har du gått en paralegalutbildning är det meriterande. Du har erfarenhet av kundkontakter och förmåga att arbeta mot tidsfrister, samt att vi gärna ser att du har erfarenhet från att driva projekt. Är du dessutom IT-intresserad ser vi detta som en stor fördel. När det gäller dina personliga egenskaper sätter vi stort värde på din förmåga att samarbeta och kommunicera. Du skall vara kundorienterad och värdesätta och vårda våra kundrelationer. Är du dessutom ödmjuk, noggrann, bra på att prioritera och gillar att ha roligt på jobbet är du rätt person för oss. I rollen som legal administratör kommer du ha ett varierande och ansvarsfullt arbete. Du får arbeta såväl självständigt som i team och i ett nära samarbete med våra jurister. Arbetet innebär framförallt handläggning av varumärkes- och designärenden både i Sverige och internationellt, men innefattar även administrativt arbete vid processer, fakturering och löpande administration på avdelningen. I tjänsten kommer du att korrespondera med både svenska och utländska kunder samt ombud och myndigheter. Det kommer innebära att förbereda dokument innan de levereras till ombud och myndigheter, att kommunicera med externa aktörer internationellt, att registrera handlingar och övervaka dem i vårt interna system Patricia. Rapportskrivning sker på både svenska och engelska. Placering hos kund kan förekomma.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Manager Charlott Jonsson
031507700 0733811505
Gruppledare CaseManagement Stockholm Camilla Olsson
0733-811584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VALEA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2021
  • Ansök senast: 16 juli 2021

Besöksadress

Lilla Bommen 3A
GÖTEBORG

Postadress

Box 1098
GÖTEBORG, 40523

Liknande jobb


Paralegal

Paralegal

29 oktober 2024

24 oktober 2024

24 oktober 2024

Abion söker Paralegal

Abion söker Paralegal

23 oktober 2024