OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektor stöd och omsorg är en av fem sektorer i Mariestads kommun. I sektorn ingår avdelningarna vård och omsorg, individ- och familjeomsorg samt arbetsmarknad.
Sektor stöd och omsorg är en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den förmåga som finns hos varje människa. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till de personer vi möter är starka ledord för kvalitet inom socialt arbete i Mariestads kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till ett trevligt rehabteam och ansvarar för ADL-bedömningar och därtill följande åtgärder för äldre personer samt för personer inom LSS verksamhet och socialpsykiatri.
Arbetet bedrivs i huvudsak i patientens hem samt på särskilda boenden. Vi arbetar med förskrivning och utprovning av tekniska hjälpmedel, intygsskrivning och hjälp med ansökan till bostadsanpassningar.
Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut ansvarar tillsammans för ett geografiskt område. Stor del av arbetet bedrivs genom teamarbete med rehabassistenter, teamledare, sjuksköterska, biståndsbedömare och enhetschef. Du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Vi har även flextid.
Om oss
Det är lätt att trivas hos oss på Kommunrehab i Mariestad. Enheten består av åtta sjukgymnaster/fysioterapeuter och åtta arbetsterapeuter samt två rehabassistenter. Det är god gemenskap och ett bra arbetsklimat på arbetsplatsen. Som ny medarbetare hjälper vi dig att komma in i arbetet och du får en mentor på arbetsplatsen. Arbetsdagen börjar med att vi träffas en kort stund för att fördela och prioritera arbetsuppgifterna tillsammans. Just du är viktig för oss!
KVALIFIKATIONER
Du ska vara legitimerad arbetsterapeut.
Vi tänker oss att du vill utvecklas i din yrkesroll i ett arbete där du kommer i kontakt med patienter av många varierande diagnoser.
Vi söker dig som tycker om att samarbeta med kollegor och andra personer både internt i kommunen men också externt. Övriga personliga egenskaper som lyhördhet, engagemang och god förmåga att planera och ta egna beslut ser vi som positivt. Erfarenhet av arbete inom vården är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort med manuell växling behövs i tjänsten.
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Den som söker tjänst inom sektor Stöd och Omsorg ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom sektorn som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO-chef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
bitr Vård och Omsorgschef Britt Johansson
0501-75 63 60
Enhetschef Bemanningsenheten Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
Individ- och familjeomsorgschef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Sofia Axelsson
0501-756442
Team-ledare Anne-Marie Kjaergaard
0501-75 67 79
Enhetschef Carina Eriksson
0501-756496
Tf Enhetschef Katrin Jedselius
0501-756603
Enhetschef Lena Myrén
0501-756670