OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Rehabenheten är uppdelad på 3 olika kontor på distrikt samt 2 korttidsverksamheter. Just denna tjänst är riktad till kontoret som ligger i centrala Kristianstad.
Rehabenheten har den stora enhetens fördelar. Det finns mycket erfarenhet samlat och möjligheten att få både kollegialt stöd och praktisk hjälp är stor. Här finns stor möjlighet för dig att växa i din profession!
Vi hoppas du vill bli vår nya kollega!
ARBETSUPPGIFTER
Inom Rehabenheten strävar vi ständigt efter att arbeta smartare istället för att springa fortare.
Vi använder effektiva arbetssätt såsom digitala vårdmöten i de ärenden vi bedömer det lämpligt. Detta arbetssätt ökar patientnyttan och patientnöjdheten och det frigör också värdefull tid för de legitimerade. Vi står i startgroparna till ett utökat samarbete med biståndshandläggare och Mötesplatser. Detta för att ställa om till ett mycket mer förebyggande arbetssätt.
Som arbetsterapeut ansvarar du för aktivitets- och omgivningsbedömningar, rehabilitering, habilitering, åtgärder, ordinationer, delegering till omvårdnadspersonal samt hjälpmedelsförskrivning. Fokus på arbetet ligger i det tvärprofessionella teamarbetet för att skapa möjligheter för våra patienter att känna trygghet och delaktighet i sin vardag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller student termin 6. Vi ser gärna att du har god kännedom om regional och kommunal hälso- och sjukvård. Flerårig erfarenhet inom yrket och erfarenhet av multiprofessionellt teamarbete är meriterande. I arbetet som arbetsterapeut är det viktigt med god kännedom om framtidsperspektiv och utveckling inom vård- och omsorgsområdet.
Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter behöver du god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap inom dokumentation i Lifecare HSL, MyLoc och Mina planer. B-körkort är ett krav.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för tjänsten och vi söker dig som har god förmåga att samarbeta och kommunicera och främjar en god arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du en god empatisk förmåga och kan arbeta både självständigt och i team. Vidare har du ett rehabiliterande/habiliterande synsätt och förmågan att motivera och entusiasmera din omgivning. Du kan prioritera och planera och har samtidigt förmågan att snabbt ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Det är viktigt att du kan samarbeta med olika professioner och har en helhetssyn. Du kan arbeta i processer och bygger nya arbetssätt för att skapa teamkänsla.
Vi ser gärna att du är en modig och ansvarsfull person som vågar tänka utanför boxen och som har ett inre driv och en vilja att utveckla både dig själv och verksamheten.
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.