OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningens rehabenhet är en del av den kommunala hälso- och sjukvårdsorganisationen och är lokaliserad på Sörby center i Ronneby. Teamet består av 11 arbetsterapeuter och 7 fysioterapeuter, vilka har ett nära samarbete med övriga professioner i verksamheten. Vi söker nu två arbetsterapeuter till vårt team då vi inom de närmsta åren har medarbetare som kommer gå i pension.
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsterapeut kommer du att utföra individuella bedömningar, utforma och genomföra arbetsterapeutiska åtgärder samt förskriva medicintekniska hjälpmedel. Du samverkar i olika team och samarbetar med patient, närstående och omvårdnadspersonal. Du strukturerar och planerar självständigt dina arbetsuppgifter. Patienterna finns inom kommunal hälso- och sjukvård och du besöker dem i deras hem, på korttidsenheten eller på vård- och omsorgsboendet.
Rehabenheten har god samverkan med Region Blekinges Hjälpmedelscenter. Vi har tillgång till tjänstebilar. Arbetsterapeuterna är ett härligt gäng i blandade åldrar, med olika kunskapsområden och erfarenheter. Vi erbjuder dig mentorskap utformat utifrån dina förkunskaper och erfarenheter. Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Rekrytering/intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet är önskvärt, men inget krav.
Som person är du självständig och tar eget ansvar i din profession och planering, samtidigt som du är en del av helheten och teamet.
Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Dokumentation och instruktion är en stor del av uppdraget.
Körkort B är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blanketten som ska användas heter "arbete med barn med funktionsnedsättning".
Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid.
ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.