OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Konradsbergsskolan ligger på Kungsholmen och är en kommunal grundskola med årskurserna 4–9.
Till skolan hör även en CSU-grupp, med inriktning på särskilda behov och en anpassad grundskola åk 4–9. I dessa verksamheter finns hög specialpedagogisk kompetens.
Konradsbergsskolan är en relativt nystartad verksamhet och det pågår ett spännande utvecklingsarbete. Det finns stora möjlighet att vara del i utvecklingen av skolan. Det centrala läget gör att det finns goda möjligheter att ta del av stadens stora kulturutbud.
Skolledningen består av rektor och biträdande rektorer med övergripande funktioner över alla stadier och är organiserad i arbetslag som leds av arbetslagsledare och våra utvecklingsledare arbetar med utbildning för hela skolan. Ledningsgruppen består av skolledning och arbetslagsledare som träffas varje vecka för att följa upp, utvärdera och planera skolans arbete och resultat.
Skolan har en organisationsstruktur med regelbundna kvalitativa resultatuppföljningar där personal träffas varje vecka och följer upp elevernas resultat, frånvaro och mående. Du har även en tid varje vecka med dina närmste kollegor för att ha tid avsatt för systematisk uppföljning. Vi ser att denna struktur stödjer elevernas lärande och har varit framgångsrik för elevernas måluppfyllelse. Vi arbetar med ett coachande och lärande förhållningssätt för att ständigt utvecklas i vårt uppdrag. Vi arbetar med att lära oss från och förhålla oss till aktuellt forskning om vad som leder till lärande och utveckling.
Elevhälsoteamet arbetar främjande och förebyggande. De handleder och utbildar personal utifrån sina professioner och är en viktig del i den pedagogiska planeringen. Elevhälsan är en del av vår gemensamma verksamhet,
I skolan drivs ett aktivt utvecklingsarbete med stöd av våra utvecklingsledare och specialpedagoger som utgår från aktuell forskning.
Vi har höga förväntningar på alla elevers förmåga att utvecklas och alla elevers rätt till utbildning är huvudfokus. Lärare får regelbundet kompetensutveckling. Vilket bidrar till att lärare har ett gemensamt arbetssätt som bygger på förutsägbarhet för eleverna genom kända strukturer. Vi har höga förväntningar på oss som verksamhet i vårt uppdrag.
På skolan finns hög och gemensam kompetens hur vi informerar och tydliggör elevernas lärande genom planeringar och återkoppling till elever och vårdnadshavare.
Konradsbergsskolan har fokus på demokrati -och hållbarhetsfrågor. Personalen arbetar aktivt för att utveckla elevernas demokratiska kompetenser och eleverna ska i olika forum få uttrycka sin åsikt och vara med och påverka i skolan.
På Konradsbergsskolan ska din demokratiska värdegrund komma till uttryck både i den formella och informella lärmiljön, d.v.s. både i undervisningssituationer och till exempel i korridorerna och i samtal och förhållningssätt mellan elever och personal.
Vårt SYV arbete är centralt för att öka elevers förmåga att ta ansvar för sin utbildning, öka sin valkompetens och se kopplingen till sin framtid.
Våra praktiska estetiska ämnen är en viktig del av vår undervisning och vi har Stockholms finaste lokaler för detta.
Vi finns på ett Campusområde med närhet till högre studier och samverkan med andra skolor på området. Vi har fina och ändamålsenliga lokaler för vår verksamhet.
Vi vill skapa en verksamhet som har lärandet i fokus där vi inte får glömma glädjen i att lära.
Vi erbjuder
På Konradsbergsskolan finns kompetenta och behöriga kollegor, där samplanering och kollegialt förhållningssätt är viktiga arbetssätt för att utveckla kompetens och undervisning. Du har fokus på din undervisning. Du ska drivas av att kunna möta elevers olikheter och ge eleverna de bästa förutsättningarna att utvecklas så långt som möjligt och nå goda studieresultat. Det är viktigt att du har förmåga att hitta olika strategier för att nå varje elev och stärka eleven i sin kunskaps- och personliga utveckling. Du ska ha lätt för att samarbeta och skapa relationer och vara tydlig i din dialog med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du ska ha ett elevnära förhållningssätt och kunna använda din relationella kompetens i ditt uppdrag för elevers utveckling. Du har ett tydligt ledarskap i din undervisning och är intresserad av ett aktivt mentorskap. Du ska vara intresserad av ämnesutveckling och dela med dig av dina kunskaper. Du ingår i ett arbetslag och du som pedagog ska vara en tydlig och trygg ledare.
Vi söker dig som vill vara en av våra nya lagkamrater och bidra till vår verksamhet.
Din roll
Undervisningen kräver att du är förtrogen att planera och genomföra lektioner samt att stötta elever på både grupp- och individnivå. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och tillsammans i arbetet med dina kollegor kan variera och skapa undervisning utifrån varje elevs behov. Du har förmåga att utforma undervisningen i överensstämmelse med läroplan, ämnesplan och rådande kunskapskrav. Du tar ansvar för och har insikt om elevernas resultat och behov samt strukturerar och anpassar din undervisning så att en trygg och adekvat lärandemiljö skapas. Du gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära, både självständigt och tillsammans med andra.
Tjänsten innefattar även mentorskap. Ett professionellt bemötande gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor är en självklarhet. Du har stora möjligheter till samverkan mellan ämnen i ditt uppdrag.
Du kommer att arbeta i nya hemkunskapslokaler med hög kvalitet på utrustningen.
Din kompetens och erfarenhet
Du är behörig lärare med några års erfarenhet i ditt ämne.
Du har god förmåga till samverkan med kollegor. Du kan arbeta självständig och driva utveckling i ditt/ dina ämnen. Du är en lagspelare som tar ansvar för att vara aktivt i våra forum för att utveckla dig, bidraga till utveckling och har en vilja att skapa en god lärmiljö tillsammans med oss för elever och kollegor.
Du har ett tydligt ledarskap, vill ta ansvar och har en god kommunikativ förmåga.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christel Lind, skoloområdeschef
013-26-26 54
Gunilla Linder, gymnasierektor
013-20 62 88
Catrin Gunnarsson, Psykologförbundet
013-20 72 66
Åse Andrén Gustasfsson, Rektor
0523 613282
Marianne Andersson
013-20 53 03
Ewa Glennius
0520-49 6268
Ewa Glennius
0520-49 62 68
Christina Thordson, Förskolechef
0520-49 64 20
Pernilla Alm
0520-49 72 32
Annika Laago
0520-49 50 00