OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Gullingeskolan, "den lilla skolan för elever med stora drömmar", satsar på kvalitet i undervisningen för att ge våra elever största möjliga chans att lyckas i studierna och som unga människor.
Det är självklart för oss att inrikta oss på språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt, inkludering och värdegrundsarbete. Gullingeskolan är en dynamisk skola som präglas av höga förväntningar på elever och personal. Här samlas många olika kulturer för att lära av och med varandra. Vi är en F-6 skola med ca 285 elever och omfattas dessutom av anpassad grundskola (fd. grundsärskola) samt fritidshem. Vi ligger centralt beläget i Tensta nära kommunikationer. På promenadavstånd finns skogar och ängar med bland annat Järvafältet, Eggeby gård, Spånga by, Spånga IP och Tensta simhall som vi använder i vår undervisning. Vår engagerade och kompetenta personal ser det kollegiala lärandet som en viktig del i utvecklingen av vår verksamhet för att ge våra elever en hög kunskapsutveckling. Skolans förstelärare tillsammans med skolledning bedriver ett utvecklingsarbete kring social, digital och pedagogisk utveckling för all personal. Skolan har genomgått ett 3-årigt projekt, KSBS, kommunal samverkan för bästa skola, och ska nu fortsätta med ett fjärde år, för att utveckla skolan ytterligare. Skolan tar emot många VFU-studenter och är av Stockholms universitet särskilt utvald skola för lärarstudenter.
Vi erbjuder
Gullingeskolan är en liten, familjär skola med engagerade kollegor och goda strukturer. Vi värdesätter kollegialt lärande och samarbete. Vi jobbar aktivt med arbetsmiljön både för elever och personal. Du kommer ingå i ett gemenskap med framåtanda. Vi arbetar med ett trelärarsystem, vilket betyder att tre lärare ansvarar för undervisningen för klasser inom årskursen. Vid tillsvidareanställning tillämpas friskvårdsbidrag.
Din roll
Gullingeskolan söker en vikarierande, legitimerad lärare 4-6 som undervisar i årskurs 4 tillsammans med två andra lärare. Ni kommer gemensamt ansvara för undervisningen i svenska/svenska som andra språk, matematik och engelska, där du står för planeringen i matematik. Du kommer dessutom ansvara för planeringen och undervisningen i NO-ämnen samt teknik. Du kommer att tillhöra ett välfungerande arbetslag som består av lärare, barnskötare, praktiskt-estetiska lärare samt speciallärare i årskurserna 1 och 4. Tillsammans driver ni det pedagogiska arbetet framåt. I ditt uppdrag ingår att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet utifrån skolans styrdokument.
Du har förmågan att skapa goda miljöer som främjar lärandet och arbetsglädjen hos eleverna. Du hittar olika strategier för att nå varje elev och stärka eleven i sin kunskaps- och personliga utveckling.
Vi ser att du är aktiv och bidrar till att driva hela vår verksamhet framåt. Som person är du lösningsfokuserad, positiv och ser möjligheter. Du ska vara en tydlig ledare och kunna arbeta självständigt samt ha lätt för att skapa goda relationer med elever, föräldrar och kollegor.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som är legitimerad lärare 4-6 i ämnena svenska/sva, matematik, engelska, NO-ämnen samt teknik. Du är van att arbeta med formativ bedömning och ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap. Du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Som person är du mogen, stabil och strukturerad och har lätt för att samarbeta. Det är naturligt för dig att reflektera över ditt arbete både enskilt och med kollegor. Du är mån om att skapa en trygg lärandemiljö grundad på ömsesidig respekt, du gör eleverna delaktiga i planeringen och har god förståelse för elevers olika förutsättningar att ta till sig kunskap.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.