OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom-X är en regionövergripande specialistverksamhet inom verksamhetsområde habilitering/barnpsykiatri. Verksamhetens uppdrag innebär ett ansvar för datorbaserade skriv- syn- och kommunikationshjälpmedel samt högspecialiserad, alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). På Kom-X finns även Datatek.
Vill du arbeta i ett team där vi tillsammans bidrar med ett genuint engagemang i stort och smått så är detta jobbet för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som logoped hos oss arbetar du med patienter med grava kommunikationssvårigheter i alla åldrar, med såväl medfödda som förvärvade funktionsnedsättningar. Våra patientärenden innebär ofta omfattande samverkan med, samt handledning till, nätverket kring patienten. Vi arbetar i tvärprofessionellt team - arbetsterapeut, logoped, specialpedagog, synpedagog och tekniker, som gör individuella bedömningar med utgångspunkt från varje persons särskilda behov med målet att öka personens delaktighet. Kom-X har ett regionstäckande uppdrag och patientbesök genomförs både på mottagningen på Gävle sjukhus samt i de miljöer där patienten vistas i sin vardag, vilket innebär resor i tjänsten över hela länet.
Som logoped hos oss kommer du bland annat att:
• ha ett varierat arbete med kartläggning, utredning, utprovning, förskrivning, inträning, uppföljning samt utbildning kring alternativ och kompletterande kommunikation
• arbeta med både hög- och lågteknologiska hjälpmedel samt metoder som understödjer kommunikationen
• arbeta mot tydligt uppsatta mål i allt patientarbete samt i det verksamhetsutvecklande arbetet
• i viss mån ingå i utbildningsinsatser riktade till andra verksamheter samt professioner.
Hos oss får du:
• ett variationsrikt, spännande och utvecklande arbete med patienten i fokus
• vara en del av vårt kunskapstäta team med engagerade kollegor
• ta del av ett arbetssätt som är strukturerat, evidensbaserat samt ständigt utvecklande.
Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/
KVALIFIKATIONER
Arbetet kräver att du kan arbeta såväl självständigt som teambaserat samt att du är uppmärksam och tillmötesgående. Du har förmågan samt viljan att hjälpa andra. Vi ser att du är en person som är lyhörd samt har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du tar initiativ, arbetar målfokuserat samt har förmåga att fatta egna beslut och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Du bör vara öppen för, och intresserad av, förändring och utveckling samt uppskatta ett varierande arbete i en tempofylld och lärorik miljö.
I rollen som logoped ska du:
• vara legitimerad logoped
• besitta god kunskap om AKK- alternativa kompletterande kommunikationssätt
• inneha B-körkort då resor i tjänsten förekommer.
Tjänsten kräver god datavana. Kännedom om datortillbehör, såväl mjuk- som hårdvara, som används för att kompensera en nedsatt kommunikationsförmåga ses som en tillgång, men inget krav. Erfarenhet från arbete med våra målgrupper ses som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund: professionalism & ansvar, respekt & ödmjukhet och öppenhet & ärlighet.
Tjänsten är ett vikariat fram till 31/12 2021, med möjlighet till förlängning.
Vi hoppas att du vill vara en del av vår verksamhet och vi ser fram emot din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Med cirka 7 500 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg.
Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi vill ge människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att erbjuda högkvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling ökar vi attraktionskraften för vår region. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Lundback, Kanslidirektör
026-53 14 78, 072-715 17 10
Magnus Thureson, Tf. Avdelningschef
070-241 07 54
Charlotta Östlund, tf Avdelningschef
070-270 16 15
Emma Ruth, tf HR-strateg för Primärvård, Medicin
+4626154000
Maria Myrberg, HR-strateg för Operation-Diagnost
+4626154000