OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Konradsbergsskolan ligger på Kungsholmen och är en kommunal grundskola åk 4–9.
Skolan är organiserad i årskursvisa arbetslag som leds av arbetslagsledare. Till skolan hör också en CSI-grupp, med inriktning på särskilda behov, för årskurserna 1–6 samt en grundsärskola åk 4-6. Skolans CSI grupp tar emot elever från hela Stockholms kommun och i dessa verksamheter finns hög specialpedagogisk kompetens. Skolan växer snabbt och elevantalet har ökat det senaste året vilket ställer ytterligare krav på organisation och kompetens. Som nystartad verksamhet pågår ett spännande utvecklingsarbete i formandet av skolan. Skolledningen består av rektor och biträdande rektorer med övergripande funktioner över alla stadier för att få en jämn och rättvis kvalitet där allas kompetens tillvaratas till fullo. Ledningsgruppen som består av skolledning och arbetslagsledare som träffas varje vecka för att följa upp, utvärdera och planera skolans arbete och resultat. Organisationsstrukturen med regelbundna kvalitativa resultatuppföljningar, där personal träffas varje vecka för att följa upp elevernas resultat och mående, ser vi har varit framgångsrik för elevernas måluppfyllelse. Organisationsstrukturen stödjer effektivt elevernas lärande och medarbetarnas kompetensutveckling. I skolans drivs ett aktivt utvecklingsarbete med stöd av våra utvecklingsledare och specialpedagoger som utgår från aktuell forskning. Vi har höga förväntningar på alla elevers förmåga att utvecklas och alla elevers rätt till utbildning är huvudfokus i vårt uppdrag. Det centrala läget gör att det finns goda möjligheter att lätt ta del av stadens stora kulturutbud. Biblioteket på Konradsberg Campus är bemannat med bibliotekarie på heltid och är en viktig del av skolans pedagogiska verksamhet. Här finns en fritidsklubb som organiserar skolans rast- och rörelseaktivitet. CSI Konradsberg har ett fritidshem för åk 1–6. Vi har ett aktivt demokratiarbete som genomsyrar hela verksamheten. Skolans elevråd är engagerat med representanter från alla klasser. Vi lägger stor vikt vid förebyggande arbetsmiljö- och elevhälsoarbete. Med ett gott bemötande, ett gemensamt förhållningssätt och generella anpassningar för att kunna inkludera alla elever i undervisningen stärks likvärdigheten på skolan. Vi har ett väl fungerande och prisbelönat elevhälsoteam som arbetar främjande och förebyggande med elevhälsofrågor. Elevhälsoteamet handleder personal utifrån sina professioner och har en viktig del i den pedagogiska planeringen. Varje vecka följer arbetslagen upp elevernas resultat, frånvaro och mående. Skolan kompetensutvecklar löpande personal inom UDL (Universal Design för Learning). Detta har bidragit till att lärare har ett gemensamt arbetssätt, som bygger på förutsägbarhet genom kända strukturer. Alla elever på Konradsbergsskolan har en egen digital enhet. På skolan finns hög kompetens att använda digitala resurser i den ordinarie undervisningen och som ett redskap när elever behöver anpassningar samt i kommunikation inom skolan och med elever och våra vårdnadshavare.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är legitimerad lärare med ämnesbehörighet för åk 4-9 i musik men vi ser gärna att du har behörighet i ytterligare ämne. Du kommer att undervisa elever i grundskolan men även våra elever i behov av särskilt stöd, som är mindre grupper. Du kommer att ha en erfaren kollega i som undervisar på skolan i ämnet musik. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta och behöriga kollegor, där samplanering och kollegialt förhållningssätt är viktiga arbetssätt för att utveckla kompetens och undervisning. Du ska drivas av att kunna möta elevers olikheter och ge eleverna de bästa förutsättningar att utvecklas och nå goda studieresultat. Du ska ha ett elevnära förhållningssätt och kunna använda din relationella kompetens i ditt uppdrag för elevers utveckling. Du har ett tydligt ledarskap i din undervisning och är intresserad av ett aktivt mentorskap. Du ska vara intresserad av ämnesutveckling i ditt ämnen och dela med dig av dina kunskaper. Inom skolan arbetar vi med gemensam kompetensutveckling för ökad likvärdighet mellan klasser och inom skolan i stort. Vi driver utbildning med våra utvecklingsärare samt med extern utbildning kopplat till forskning. Vi utbildar om UDL som en struktur och ram för likvärdighet. Vi har kommit långt i implementeringen av Lgr 22 där vi även processar frågor om bedömning. Konradsbergsskolan är en ny skola med medarbetare som är intresserade av och har en vilja att utveckla skolan tillsammans med elevhälsa och skolledning. Vi söker dig som vill vara en av våra nya lagkamrater och bidraga till vår verksamhet.
Du ska ha god kunskap om UDL som en ram för likvärdighet.
Du ska kunna omsätta det i praktik i klassrummet i undervisning med elever
Du ska ha ett tydligt ledarskap och god kommunikation som leder till elevers utveckling
Du ska ha god erfarenhet av samverkan med vårdnadshavare för att elevers utveckling
Kvalifikationer
Du ska vara legitimerad lärare i ditt ämne.
Du ska ha några års erfarenhet
du ska ha god kunskap och erfarenhet av att leda grupper
Det är viktigt att du kan samverka med dina kollegor, har goda vana att ha ett relationellt förhållningssätt i ditt läruppdrag
Du ska kunna kommunicera elevers kunskapsutveckling i våra digitala system.
samarbetsförmåga
Tydligt ledarskap i klassrummet
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christel Lind, skoloområdeschef
013-26-26 54
Gunilla Linder, gymnasierektor
013-20 62 88
Catrin Gunnarsson, Psykologförbundet
013-20 72 66
Åse Andrén Gustasfsson, Rektor
0523 613282
Marianne Andersson
013-20 53 03
Ewa Glennius
0520-49 6268
Ewa Glennius
0520-49 62 68
Christina Thordson, Förskolechef
0520-49 64 20
Pernilla Alm
0520-49 72 32
Annika Laago
0520-49 50 00