OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ESSILOR är marknadsledande leverantör av glasögonglas till optikfackhandeln såväl globalt som i Sverige. Vi är ett helägt dotterbolag till EssilorLuxottica med fler än 150 000 anställda i mer än 100 länder. I Sverige är vi cirka 45 medarbetare och vårt huvudkontor ligger i Stockholm/Spånga.
Kundservice är hjärtat i vår verksamhet där vi bland annat erbjuder våra kunder god kompetens, excellent support, god tillgänglighet och trevligt bemötande. Vår kundservice har gott renommé bland våra kunder och får mycket beröm för service och bemötande. På kundservice blir du en av 14 medarbetare varav två är legitimerade optiker.
Som legitimerad optiker jobbar du med support, rådgivning, bedömningar, reklamationer/kundreturer och övriga kundserviceärenden, t. ex orderregistrering, leverans- och fakturafrågor. Det är av stor vikt att våra kunder känner sig trevligt och professionellt bemötta och kan få kompetent support. Då mycket av kundkontakten sker via telefon är det av stor vikt att du känner dig bekväm med att prata i telefon, har en positiv framtoning och kan bemöta alla typer av kunder och ärenden.
Då vi levererar glasögonglas hoppas vi att du verkligen älskar glas och tillpassning. Med din optikerbakgrund kommer du även att få stötta övriga i teamet med din expertis.
Vi söker dig som:
är legitimerad optiker och har minst tre års erfarenhet av att arbeta som glasögonoptiker
trivs med att jobba med kunder över telefon och mail
trivs med att felsöka och analysera optiska frågor
trivs med att jobba i team
är väl förtrogen med Officepaketet
har god kunskap i engelska, både i tal och skrift, då vi ingår i en internationell koncern och dialog med kollegor från andra länder förekommer
Tjänsten omfattar heltid på vårt kontor i Spånga.
Arbetstid: 37,5 h/vecka. Våra arbetstider är vardagar 08.45-17.00
Kollektivavtal: Ja
Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan till jobb@essilor.se senast 13 februari.