OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd.
Inom verksamhetsområdet specialenheter ingår rehabenheten som idag består av nio arbetsterapeuter och fem sjukgymnaster som arbetar i team.
ARBETSUPPGIFTER
Sjukgymnasternas ansvarsområde inom Sandvikens kommun innefattar rehabilitering, habilitering och palliation inom Omsorgsförvaltningens hemsjukvård, korttidsboenden, vård- och omsorgsboenden inkl demensboenden. Sjukgymnasten ingår i team runt omsorgstagaren tillsammans med andra befattningar, såsom arbetsterapeut, sjuksköterska och omsorgspersonal.
Viktiga arbetsområden är fysisk aktivitet och träning individuellt och i grupp. Problemställningar till sjukgymnast rör ofta fallprevention, förflyttningsärenden och smärtanalyser.
Handledning, instruktioner och vissa utbildningsinsatser till annan personal är en del i arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjukgymnast, gärna med erfarenhet från arbete som sjukgymnast. Du har ett intresse för att möta och arbeta med den åldrande människan.
Meriterande är tidigare arbete inom hemsjukvård, äldre- eller handikappomsorg samt arbete inom relevanta områden som t ex geriatrik, stroke och demens.
Som person är du positiv, flexibel och lyhörd. Du är självständig, förtroendeingivande och noggrann. Det är även viktigt att du har ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. Då vi arbetar i team ställs höga krav på god samarbetsförmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69