OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Vårdcentralen Ryd söker en ny kollega och välkomnar dig att söka till vår arbetsplats.
Vårdcentralen Ryd är en del av Region Östergötlands Primärvårdscentrum tillsammans med 32 andra regiondrivna vårdcentraler. Vårdcentralen ligger i centrala Linköping och har idag cirka 9 600 listade patienter. Vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt och bedriver en bred primärvårds-verksamhet där vi möter patienter i alla åldrar med många olika symtom. På vårdcentralen finns läkarmottagning, specialistsköterskemottagningar, sjuksköterskemottagning, barnhälsovård, psykosocial kompetens, fotvård och laboratorium. Vi ansvarar även för ett antal äldreboenden. Vi är cirka 35 medarbetare som trivs tillsammans i ett öppet arbetsklimat
Arbetsbeskrivning
Vi söker en sjuksköterska/distriktssköterska till vårdcentralen, som i dagsläget består av 7 sjuksköterskor och 4 distriktssköterskor. Vi har under det senaste året arbetat med egenmonitorering och vi skall fortsätta med hälsosamtal och chatt via 1177.
Som sjuksköterska/distriktsköterska är dina huvudsakliga arbetsuppgifter telefonrådgivning och självständigt arbete på sköterskemottagningen. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter och samarbeta nära andra yrkesprofessioner. Vi ser positivt på fortsatt kompetensutveckling och det finns möjligheter till personlig utveckling inom ett eget ansvarsområde.
Vi erbjuder dig som ny sjuksköterska/distriktssköterska en skräddarsydd introduktion efter dina behov. Med en utsedd fadder vill vi skapa trygghet för dig som är ny i din sköterskeroll eller för dig som är ny inom primärvård.
Läs gärna mer din karriärväg som specialistsjuksköterskor https://dokument.regionostergotland.se/regsam/övergripande dokument webben/HR/Karriärstege Sjuksköterska Barnmorska version 2.0.pdf.
Utbildning och erfarenhet
Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska, gärna med erfarenhet av primärvård. Du behärskar svenska språket i tal och skrift, motsvarande C1-nivå. Astma/KOL utbildning är en merit.
Personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vidare har du ett trevligt bemötande mot patienter och kollegor. Du är trygg i din yrkesroll och har förmågan att kunna fatta självständiga beslut utifrån din profession. Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, är stresstålig och kommunicerar på ett tydligt och prestigelöst sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan och anställning
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige