Lekebergs kommun söker näringslivs- och besöksnäringskoordinator

Arbetsbeskrivning

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget är att förvalta, koordinera och samordna aktiviteter riktade till företag i Lekebergs kommun. Arbete innebär att upprätthålla de aktiviteter som är påbörjade av nuvarande näringslivskoordinator, som avslutar sin tjänst under försommaren i väntan på att en ny tillträder under hösten. Arbetet innebär också att samverka med projektledningen för ett påbörjat EU-projekt med syfte att utveckla besöksnäringen i kommunen, som löper under den aktuella tiden.
Några exempel på arbetsuppgifter är:

• att vara kontaktperson för företag som söker information, stöd och myndighetsbeslut i Lekebergs kommun.
• att arrangera företagsträffar, företagsbesök och LOTS-möten mellan olika kompetenser i kommunen för företag som behöver samlad information från kommunen.
• att delta och ibland vara sammankallande för kommunens och regionens samråd för näringsliv/besöksnäring och olika tjänsteberedningar internt i kommunen.
• att sköta administration, register, ekonomi, eposthantering och hemsidesuppdatering tillsammans med kommunikationsavdelningen.
• att vara Lekebergs kontaktperson för timbanken, regional turismutveckling och övriga stöd som riktar sig till företag.
• att vara ansvarig för kommunens besöksserviceplatser med uppdatering och upptryckning av informationsmaterial och kartor i samarbete med besöksnäringsprojektet, finansierat av EU, i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Du förväntas kunna driva arbetet med en hög grad av självständighet och rapporterar direkt till chefen för arbetsmarknads- och näringslivsenheten. Det är viktigt att du snabbt kommer in i arbetet, har förkunskaper och gärna egna erfarenheter om småföretagande och hur arbetet är organiserat i Lekebergs kommun. För att lyckas har du stor lokalkännedom och är både administrativ och duktig på att möta människor och kan börja omgående. Det är extra meriterande om du har lokalkunskap, speciellt inom besöksnäring, och är utbildad inom näringsliv eller besöksnäring.

Vi tar löpande in sökande för intervjuer under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Sammanfattning

Liknande jobb


7 november 2022

31 oktober 2022

Destinationsutvecklare

Destinationsutvecklare

26 oktober 2022

21 oktober 2022