OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lendify
Data the foundation – Tech the tool – Fairness the goal
Lendify är bankutmanaren som strävar efter att med egenutvecklad teknik, erbjuda rättvisa villkor samt utomordentlig service till våra kunder. Vi är ett snabbväxande företag med duktiga medarbetare som arbetar tillsammans för att utmana traditionella banker.
Vem är du?
Vi har redan idag Sveriges nöjdaste privatlånekunder (Svenskt Kvalitets Index 2019) och det vill vi fortsätta ha. Vi strävar därför att erbjuda en korrekt samt utomordentlig service/kundupplevelse när våra kunder vår hjälp. Är du en person som gillar att hjälpa människor, gillar utmaningar och att lösa problem? Då är det dig vi söker!
Vårt Customer Success team behöver förstärkas med drivna medarbetare på heltid. I det teamet fokuserar vi på kunden och kundupplevelse via telefon, mail och chat. Ansvarsområden inkluderar även utgående samtal till sökande som behöver hjälp att slutföra ansökningsprocessen
Som person har du en genuin känsla för service samt drivs av att arbeta i ett företag som växer snabbt och ständigt utvecklas. Arbetstiden är varierande samt inkluderar helger.
Vad Lendify erbjuder
En utvecklande arbetsmiljö med mycket eget ansvar
Ett team som inte bara arbetar med varandra utan även för varandra
Löparcoach på torsdagar
Kvalifikationer
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Van att hantera inkommande- och utgående telefonsamtal med kunder
Erfarenhet från administrativt arbete
Kan hantera kundärenden sakligt, effektivt och med stor respekt för kunden
Är proaktiv, noggrann, flexibel, stresstålig och strukturerad
Meriterande om du har minst 1 års arbetslivserfarenhet från kundservice gärna inom bank, finans och/eller försäkring.
Meriterande om du arbetat hos en låneförmedlare
Meriterande om du behärskar andra språk utöver svenska och engelska