Lendo söker ny teamchef till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en teamchef till Lendos Kundservice. Teamet är en del av avdelningen Customer Relations som består av 6 st team och totalt ca 60 medarbetare. Avdelningens viktigaste uppgift är att ge våra kunder en så bra upplevelse som möjligt och att hjälpa kunderna att jämföra privat- och företagslån. Vi har höga ambitioner att vara en välmående arbetsplats och arbetar därför löpande med att förbättra och utveckla vår avdelning.

Vårt kundserviceteam är ett sammansvetsat team på 15 personer (8 heltid och 7 deltid) med stort fokus på att utveckla sin förmåga att ge ett förstklassigt kundbemötande. Det är ett team med olika styrkor som samarbetar för att skapa den bästa kundupplevelsen. Teamet präglas av en öppen kommunikation och arbetar mycket med feedback och sammanhållning. Som teamchef får du coacha och vägleda ett ansvars-och initiativtagande team där personlig utveckling är viktigt. Kundservice möter våra kunder dagligen och är lyhörda för att förbättra och samarbetar med olika avdelningar på Lendo för att ständigt nå det bästa resultatet.

Vi söker dig som har ett genuint engagemang för ledarskap och kundnöjdhet. Som ledare är du övertygad om att goda resultat och hög kundnöjdhet uppnås genom att medarbetarna trivs, är engagerade och tycker det är roligt på jobbet. Du har tidigare haft personalansvar och är trygg i ledarrollen. Som person får du gärna vara organiserad, nytänkande, initiativtagande och gilla att testa nya saker för att utveckla våra arbetsplats och stärka vår kundupplevelse.

Som teamchef kommer du;

· Ha fullt personalansvar för teamets 15 handläggare som jobbar hel- eller deltid (idag 8 heltidsanställda och 7 deltidsanställda)

· Driva initiativ som syftar till att bibehålla en stimulerande arbetsplats där medarbetarna trivs och har förutsättningar att lyckas

· Involvera, motivera och coacha medarbetarna genom täta avstämningar och medlyssning

· Löpande arbeta för att leverera mot teamets uppsatta mål, efterlevnad av rutiner och självklart en riktigt god kundnöjdhet

· Bemanna, schemalägga samt rekrytera och onboarda ny personal

· Utveckla avdelningen och implementera nya arbetsmetoder tillsammans med övriga teamchefer

· Arbeta nära våra partners, produkt- och marknadsteam med frågor såsom rutiner, processer och utbildning

Du kommer att arbeta nära avdelningens andra teamchefer och rapporterar till försäljnings- och kundservicechef .

Låter detta intressant?
Så roligt! Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra av dig!


Lendo, which is part of Schibsted, is a leading comparison service for consumer loans, business loans and credit cards. We are an international fintech company, founded in Sweden in 2007. In the last couple of years, Lendo has embarked on an exciting global journey launching its innovative product in numerous European countries, including Spain, Portugal, Austria, Denmark, Norway, and Finland. Our mission is to empower consumers across Europe to make smarter and more conscious financial decisions.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Västra Järnvägsgatan 21
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 21
Stockholm, 11164

Liknande jobb


31 oktober 2024

Operationell chef inom outsourcing - Linköping

Operationell chef inom outsourcing - Linköping

30 oktober 2024