OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.
Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se
Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.
Är du en kreativ analytiker och en vass digital marknadsförare? Vill du ha möjligheten att skapa tillväxt och lönsamhet genom att förstå målgrupper, utveckla kundresor och datadrivet planera och genomföra marknadsaktiviteter? Då kan du vara den vi söker till rollen som digital marknadsförare/growth marketer på Lernia!
Om jobbet
Som digital marknadsförare/growth marketer på Lernia blir du en nyckelspelare i vår resa framåt. Du kommer att arbeta med att utveckla både varumärket långsiktigt och skapa konverterande marknadsföring i alla digitala kanaler, och du brinner lite extra för SEM.
Med stor entusiasm och driv tar du dig an att analysera och agera på insikter, och har en god förståelse för och helst egen kompetens inom produktion av både innehåll och annonser. Du ansvarar för eller agerar rådgivare till andra när det gäller medie- och innehållsplanering och produktion av material för att uppnå målen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som är relevant för rollen. Du kommer att få ta stort eget ansvar och förväntas utveckla Lernias operativa digitala marknadsföring framåt, så du behöver ha minst 3-5 års erfarenhet av en liknande roll.
För att lyckas i rollen behöver du ha:
• erfarenhet av planering, genomförande och utvärdering av digital fokuserade och tillväxtdrivande marknadsaktiviteter
• uppdaterad och hands-on kunskap om alla de viktigaste kanalerna inom digital marknadsföring som video, display, sök, social, e-mail
• förmåga att ta ansvar från strategi, målgruppsanalys och planering till produktion och uppföljning
• erfarenhet av att ansvara för SEM/Google Ads och annonsering i Meta och LinkedIn
• erfarenhet av att arbeta i olika CMS, e-postverktyg, analysverktyg, Google Data Studio och verktyg för marketing automation.
Som person är du resultatinriktad, analytisk och affärsmässig. Du är bra på att bygga relationer, såväl internt som externt, och gillar att jobba tillsammans med andra för att uppnå resultat. Du är nyfiken, kreativ och testar gärna nya lösningar, men låter analys och data guida dina beslut. Du tar alltid med en positiv attityd och humor till arbetet. Då vårt koncernspråk är svenska är det viktigt att du behärskar svenska mycket bra i både tal och skrift. På Lernia är vi pålitliga, affärsmässiga och respekterar att människor är både lika och unika och vi söker dig som delar våra värderingar.
Erfarenhet av utbildning, rekrytering och/eller bemanning, samt varumärkesstärkande kommunikation och PR är ett plus i kanten, men inget krav.
Ansökan och mer information
Rollen rapporterar till marknadschef (CMO) och ingår i Lernias marknads- och kommunikationsteam. Vi sitter i fina lokaler centralt i Stockholm och erbjuder ett flexibelt hybridarbetssätt, bra villkor, friskvårdsbidrag och en arbetsgivare som är både trygg och dynamisk. Lernia är ett affärsmässigt statligt bolag med hjärta!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marknadschef Åsa Lundell (asa.lundell@lernia.se)
En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär strävan efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.
Genomgång av ansökningar och intervjuer kommer att påbörjas under augusti men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka därför gärna in din ansökan innehållande CV och personligt brev redan idag.
Sista ansökningsdag är 2023-08-21
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson