OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundrådgivare/kundtjänstmedarbetare
Just nu söker vi ett flertal kundrådgivare för kommande uppdrag. Är du en person som brinner för service och vill arbeta med mycket kundkontakt? Då kan du vara rätt person för oss.
Arbetsuppgifter
Rollen som kundrådgivare innebär mycket kundkontakt både via telefon och mail. Du erbjuder service på hög nivå samt hanterar administrativa uppgifter. Rollen innebär även:
• Ge god service i vanligt förekommande elnätsärenden
• Arbeta med både inkommande och utgående samtal
• Hantera fakturering och ersättningar till kund
• Arbeta med kravhantering
• Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter
Formell kompetens
Du har minst gymnasieutbildning samt något års erfarenhet inom kundtjänst. Vi ser också att du har goda kunskaper inom Office-paketet kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska.
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du kan ta egna initiativ. Det är också viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du har lätt för att ta kontakt med nya personer. Vidare utför du ditt arbete på ett professionellt sätt.
Det är meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska, har erfarenhet inom elkraft samt av CRM-system. Det är också meriterande om du har erfarenhet av liknande servicearbeten.
Personliga egenskaper
För att trivas och sedermera lyckas i rollen tror vi att du som söker gillar att jobba i en omväxlande miljö med mycket problemlösning. Du är självständig på din väg mot uppsatta mål. En god förmåga att kunna samarbeta med andra och vara flexibel när det behövs är även viktigt i denna roll. Du håller en positiv attityd och bidrar till god stämning.
Den viktigaste egenskapen är att du är driven och på egen hand ständigt söker information! Du ska vara nyfiken och vilja lära dig.
Övrigt
• Placeringsort: Stockholm,
• Tjänsten kan vara både ett konsultuppdrag eller en direktrekrytering till kunden. Uppdragslängd kan variera.
Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats från kunden som hjälper dig i ditt dagliga arbete.
Erbjudande:
En anställning som konsult bygger på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd på Lernia men arbetar som ambulerande konsult hos någon av våra kunder. Som konsult får du självklart friskvårdsbidrag.
Hur du ansöker
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: adrian.runsten@lernia.se eller telefonnummer: 072-601 48 46 om du har några frågor eller funderingar.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!
Lernia är vägen framåt
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se] (https://www.lernia.se/).