OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.
2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se
Vårt fokus ligger på att vara kompetenspartner och bidra till att öka kundens produktivitet genom att leverera rätt personal med rätt ledarskap och med effektiva administrativa rutiner. Att jobba hos oss innebär att du blir del av en levande, modern och dynamisk arbetskultur där vi tittar mer på det värde du skapar än att stirra oss blinda på vad klockan är eller var du väljer att arbeta. Vi tror på frihet under ansvar och medarbetare som är tillräckligt självgående för att kunna leda och strukturera sin arbetsdag.
Om jobbet
Vår nuvarande Key account manager går vidare till nya uppdrag och därför söker vi nu en person som är redo för att axla ansvaret att utveckla några av Lernia Bemannings viktigaste kunder. Ditt fokus ligger på att säkerställa, att de kunder du ansvarar för, känner att Lernia är den bemanningsleverantör de inte kan tänka sig vara utan.
Du kommer samarbeta tätt med platschefer och konsultchefer och måste förstå alla de möjligheter och utmaningar som dagligen dyker upp. Samtidigt behöver du kontinuerligt utveckla relationer med påverkare och beslutsfattare hos kunden för att förstå på vilka sätt Lernia kan hjälpa kunden och vara en fortsatt intressant partner framåt.
Utifrån kundens behov och Lernias leverans så ser du snabbt var din expertis gör mest nytta och har både en förmåga att se kunden som en helhet och dess olika verksamhetsdelar. Du har, beroende på kundens storlek, geografiska spridning och potential, ansvar för att avtalet utvecklas utifrån kundens behov, att vi ligger steget före konkurrenterna inför nästa avtalsperiod och att maximera kundens potential enligt plan.
Du kommer att ingå i ett av branschens vassaste säljteam med flerårig erfarenhet av försäljning av bemanning och rekryteringstjänster till svenska företag och organisationer. Även om alla sitter i olika delar av Sverige finns det en sann teamanda och ”doer”-mentalitet där alla är beredda att kavla upp ärmarna för att vi skall nå våra mål. Du har dessutom ett av branschens starkaste varumärken mot industri, tillverkning och lager/logistik i ryggen när du besöker dina kunder.
Vem söker vi?
Du har tidigare arbetat i säljroller där du lett förhandlingar med medelstora till stora kunder och kan uppvisa goda resultat. Tidigare säljerfarenhet mot större kunder eller Key account management från bemanningsbranschen eller konsultförsäljning är starkt meriterande.
Du är kommunikativt väldigt stark. Du kan beskriva och sälja in dina idéer både i skrift och muntligt både internt och till kund Det är meriterande om du har vana att skapa komplexa offerter/anbud både i text och bild på ett tydligt och konkret sätt.
Du har förstått vikten av det interna samarbetet för att lyckas med ditt uppdrag och känner dig lika trygg att vara en del av teamet som ledaren för teamet.
Du är van att agera proaktivt och ogillar att ”vänta och se vad som händer”. Du har troligen redan ett utvecklat kontaktnät inom de branscher vi fokuserar på. Att arbeta med ”social selling” för att prospektera och vinna affärer är en naturlig del i ditt arbete idag. Du har utvecklat en analytisk förmåga vilket gör att du kan bedöma olika situationer och kan snabbt lägga upp en vinnande strategi. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift.
Grundläggande krav för rollen är Högskoleutbildning eller motsvarande relevant erfarenhet, körkort och möjlighet att arbeta i en tjänst där det förekommer resdagar.
Vad vi erbjuder?
Lernia är ett stabilt företag som funnits i mer än 100 år. Som ett av Sveriges absolut största bemanning och rekryteringsföretag är våra värderingar mycket viktiga och när du kommer in på ett kontor kommer du snabbt förstå att de sitter i ryggmärgen hos alla våra medarbetare.
Förutom ovanstående så erbjuder vi en spännande och utvecklande tjänst där din ambition sätter gränsen för hur framgångsrik du blir. Du får en mycket central roll i utvecklingen av Lernias erbjudande framåt. Du får stora möjligheter att planera din egen tid och lägga upp arbetssätt som du tror är bäst baserat på din erfarenhet och kompetens.
Ansökan och mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med 6 månaders provanställning. Efter provanställningen har du rätt till tjänstebil. Tillträde enligt överenskommelse.
Din placeringsort kommer vara i Malmö men vi räknar med att du gillar att röra på dig då flera av våra kunder har verksamhet i flera delar av Sverige.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Ola Brorsson på telefon 076-11 92 850 eller mail ola.brorsson@lernia.se
En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär strävan efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.
Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka därför gärna in din ansökan innehållande CV och personligt brev redan idag.
Sista ansökningsdag är 2021-10-01
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson