Leverans- och kvalitetskoordinator till Dagab Inköp & Logistik

Leverans- och kvalitetskoordinator till Dagab Inköp & Logistik

Arbetsbeskrivning

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor, som t.ex. Hemköp, Willys, Urban Deli, Mat.se, Snabbgross och Apohem. Vi äger och utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi är mot varandra. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!


Bli en av oss
Vi utvecklas i snabb takt och bygger vidare vår Leverans- och kvalitetsavdelning i Hisings backa och utökar teamet med två nya kollegor. Vårt uppdrag är att supportera Axfoodkoncernens butikskedjor (Ex. Wills, Hemköp, Tempo, Snabbgross, Servicehandeln med flera) med leverans- och kvalitetsfrågor, dvs. att butikerna får rätt varor i tid och att varorna har en god kvalitet. Som ett led i detta ansvarar vi för att samarbeta med övriga funktioner inom Dagab där vi planerar och följer upp kvalitetsförbättringar i leveransflödet till butik. I korthet: vi är länken mellan butik, lager och transport. Är du nyfiken på att bli en av oss? Läs vidare!
Det här får du göra
Som leverans- och kvalitetskoordinator arbetar du i högt tempo med att hantera inkommande butiksnära leveransärenden om avvikelser, exempelvis försäkringsärenden, temperaturavvikelser, leveransefterlysningar, undersökningar på skadat gods, lossningsförhållanden, incidenter mm. I din roll aviserar du också butikerna om dagliga avvikelser i leveransflödet. Vidare kommer du samordna och administrera leveranskontrakts- och passningstidsärenden mellan butiksleden och Dagabs transportavdelning. Då du i din roll får en god kännedom om vanliga leverans- och kvalitetsavvikelser kommer du även aktivt att leda och driva förbättringsarbete inom dessa frågor i nära samarbete med butik, lager och transport. Som en del i detta kan det också förekomma att du besöker butikerna för ett erbjuda stöd inom leverans- och kvalitetsfrågor.
Det här förväntar vi oss
Som person har du en hög servicekänsla med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Hos oss innebär det att det att du tar ansvar för varje ärende du får och alltid fokuserar på att lösa kundens problem inom givna ramar. Du har naturligt lätt för att etablera en personlig och förtroendeingivande kontakt med såväl butiker som våra olika avdelningar inom Dagab. Detta gör att du har lätt för att samarbeta med olika personer där din förmåga att balansera de olika parternas olika behov och se till helhetsperspektivet kommer vara till stor hjälp. Ditt arbetssätt präglas av flexibilitet och struktur vilket i denna roll innebär att du har förmåga att hantera många ärenden samtidigt, snabbt kan identifiera problem och prioritera för att lösa de mest kritiska frågorna samt hålla deadlines.
Våra önskemål till dig
· Tidigare erfarenhet inom kundservice, support och/eller butik.
· God systemvana och kunnig i Office-paketet
· Mycket meriterande om du har kunskaper inom logistik och varuflödesprocesser
· Vi ser extra positivt på om du har erfarenhet från grossistledet, transport eller butik, i någon form av samordnande roll eller roll med utökat ansvar
· Erfarenhet av varuflödessystem är meriterande. Vi använder SAP och ECC
· Erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete? Toppen!
· Svenska flytande i tal och skrift
Det här erbjuder vi
Hos Dagab blir du en del av ett sammansvetsat team av kollegor som arbetar i ett samhällsviktigt uppdrag med fokus på hållbarhet. Vi är ett företag i ständig utveckling och vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas hos oss. Vi har branschens tuffaste mål för mångfald. Våra medarbetares breda kunskaper i språk, högtider och mat hjälper oss att spetsa vårt kunderbjudande. Är du redo att bidra till ett förbättrat leveransflöde till alla våra butiker i vårt avlånga land? Varmt välkommen med din ansökan!
Omfattning: Heltid 100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader
Tillträde: Enlig överenskommelse
Arbetstider: måndag-fredag, utgångspunkt dagtid 07:00-16:00 med viss flexibilitet
Lön: Fast lön
Plats: Exportgatan 53, Hisings Backa


[Footer]
Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta [[custJobPostContName]], [[custJobPostContPhone]]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den [[custJobPostEndDate]]. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.



Om Dagab Inköp & Logistik
Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet. Dagab omsätter drygt 48 miljarder kronor (2020) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dagab Inköp & Logistik AB Helsingborg
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Postadress

Torbornavägen 13 A
Helsingborg, 25015

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024