OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Svensk Bygglogistik AB söker nu en serviceorienterad Leverans- och materialplanerare till ett byggprojekt i Västerås.
Arbetsuppgifter:
Som Leveransplanerare ute på byggområdet är din primära uppgift är att se till så att leveranserna av byggmaterialet som vår kund behöver sköts så effektivt som bara är möjligt, från inleverans till montageplats. Du kommer att arbeta väldigt tätt ihop med arbetsledarna ute på projektet.
I tjänsten arbetar du främst med:
• Planera och ta emot leveranser.
• Samordna ytor på och i nära anslutning till bygget.
• Hålla ordning i materialtältet samt på angränsande område.
• Beställning och hämtning av verktyg/maskiner åt alla våra entreprenörer samt kontakta reparatör vid behov.
• Hålla koll på användandet av maskiner på site, skicka hem vid behov de maskiner som inte används, dialog med handledare och entreprenörer.
• Att kommunicera och förmedla ett logistiktänk on-site, där du kommer att ha många kontaktytor på en dag (personal på plats, chaufförer, UE etc.).
• Samordna och planera för intransporter av material.
• Manuell hantering av material.
För att lyckas i rollen:
”Packa rätt och kom i tid” är ett mantra som vi alltid utgår ifrån när vi är ute hos vår beställande bygg-kunder, vilket givetvis innebär att även du förstår vikten av att hålla tider och arbeta proaktivt för att skapa en effektiv arbetsvardag. Samarbeta och att hjälpas åt i alla lägen samt att alltid ge den bästa av service och hålla ordning och reda är vidare en självklarhet för personen som agerar i denna tjänst.
Då en stor del av din arbetstid och möten med våra leverantörer, vår kund och övriga intressenter kommer att ske i utomhusmiljö i nära anslutning till byggområdet, förutsätter vi att du gillar att få frisk luft och motion i ditt arbete.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi önskar och tror att du som söker har minst ett par års arbetslivserfarenhet från lager, transport eller bygg. Förhoppningsvis har du även tidigare arbetat inom service på ett eller annat sätt. Det kan vara meriterande om du har truckkort för att ev vara behjälplig vid arbetsanhopning hos ordinarie maskinförare.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna känna igen dig i- och vilja arbeta utifrån våra värderingar: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Vi erbjuder:
Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Då vårt åtagande är av projektbaserad karaktär erbjuder vi initialt en tidsbegränsad anställning på ca 7-8 månader men det kan eventuellt finnas möjlighet till förlängning.
Ansökan:
Nu tar vi lite semester, vilket innebär att urvalet inte kommer att påbörjas innan vecka 32. Sista ansökningsdag är den 7 augusti 2022.
Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, 072 571 03 67.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg