Leveransadministratör

Leveransadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen att söka ett stimulerande arbete som leveransadministratör vid vårt huvudkontor i Skövde. Du ingår i ett team av flera leveransadministratörer som arbetar tätt tillsammans med säljare och ekonomiavdelningen, och hjälper till att få bilar levererade till slutkunden på ett professionellt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:

- Säkerställa leveranskedjan i alla steg, från att säljare lämnar in en affär tills att kunden hämtar sin bil
- Registrera och ställa på bilar i Transportstyrelsens register
- Daglig kontakt med våra generalagenter Toyota och Lexus, säljare, myndigheter, finans- och försäkringsbolag


Tillsammans med dina kollegor kommer ni sköta företagets växeltelefoni och ansvarar för administration och dokumentation i samband med försäljning av bilar.

Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning, och har förmodligen arbetat några år i administrativa roller där du hanterat siffror, dokumentation och stora informationsflöden. Du kommer att arbeta mycket med dator och telefon vilket kräver att du är en van användare av dessa arbetsredskap.

Du behöver ha förmågan att kunna planera och prioritera dina arbetsuppgifter, har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att jobba i väldefinierade processer med höga krav på noggrannhet. Det är en självklarhet för dig att leverera hög servicegrad, både till kunder och kollegor, och tycker om att skapa resultat tillsammans med andra människor.

Vi använder oss av IT-systemen Kobra, Infotorg/Direktanmälan och Palette så har du jobbat med dessa tidigare är det ett stort plus.

B-körkort och mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt, är ett krav.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindströms Bil AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2021
  • Ansök senast: 14 augusti 2021

Postadress

Agnestadsgatan 4
Falköping, 52140

Liknande jobb


21 november 2024