Leveransadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kollega till vår Biladministration

Om rollen

Vi söker nu en proffsig och engagerad kollega till vår Biladministration på Ford Hedin Bil i Mölndal. På denna centraliserade avdelning är vi idag 4  personer som fullt ut arbetar med administration kopplat till bilaffären.

Hur ser en arbetsdag ut?

Inom biladministration arbetar man med hela processen -från beställning av bilar till leverans till kund. Du har daglig kontakt med våra säljare, myndigheter, finans- och försäkringsbolag. Du hanterar inkommande mejl, köpeavtal, bilägarbyten, dokumentation runt lån- och leasing samt säkerställer att alla handlingar är korrekta och klara till leveransdag. Du säkerställer även att vi följer de lagliga krav och förordningar som finns samt följer företagets Guidelines. Det kan stundtals vara hög arbetsbelastning samt deadlines att förhålla sig till som kan upplevas hektiskt. Här krävs mycket god prioriterings- och planeringsförmåga, noggrannhet och ansvarskänsla.

Teamets huvudsakliga uppgifter är:

• Hanteringen av ingående mejl och telefonsamtal
• Orderregistrering
• Slutgiltig kontrollfunktion av köpeavtal, finanser, betalningar etc.
• Registrera ägarbyte, försäkringar, garantier och finansiering
• Bilbetalningar och fakturahantering
• Hålla rutiner och processer uppdaterade samt sträva efter förbättring och effektivisering
• Registervård

Vem trivs här?

Du brinner för att arbeta administrativt, är noggrann och systematisk samt har en förståelse för ekonomi. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter och/eller servicearbete. Erfarenhet från fordonsbranschen anses som meriterande. Du behöver fungera bra i grupp och förstå värdet av bra teamwork, men samtidigt vara självgående i det dagliga arbetet. Vidare är du nyfiken på att lära dig nytt. Du äger förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs, även utanför gruppens gränser. Stresstålighet, samarbetsförmåga, flexibilitet och känsla för att ge god service kommer att ta dig långt och du räds inte för att ta tag i det som behövs göras. Datorvara är ett krav. Sysselsättningsgraden är på heltid och anställningen innebär 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


1 november 2024