Leveransadministratör

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Vi söker nu en proffsig och engagerad kollega till vår Biladministration på Porsche Center Göteborg.

Hur ser en arbetsdag ut?

Du kommer arbeta med hela processen -från beställning av Porsche-bilar till leverans till kund. Du har daglig kontakt med våra säljare, myndigheter, finans- och försäkringsbolag. Du hanterar inkommande mejl, köpeavtal, bilägarbyten, dokumentation runt lån- och leasing samt säkerställer att alla handlingar är korrekta och klara till leveransdag. Du säkerställer även att vi följer de lagliga krav och förordningar som finns samt följer företagets Guidelines. Du kommer även sitta i receptionen och bemöta kunderna och ge dom en god service m.m. Det kan stundtals vara hög arbetsbelastning samt deadlines att förhålla sig till som kan upplevas hektiskt. Här krävs mycket god prioriterings- och planeringsförmåga, noggrannhet och ansvarskänsla.

Huvudsakliga uppgifter är:

• Hanteringen av ingående mejl och telefonsamtal
• Orderregistrering
• Slutgiltig kontrollfunktion av köpeavtal, finanser, betalningar etc.
• Registrera ägarbyte, försäkringar, garantier och finansiering
• Bilbetalningar och fakturahantering
• Hålla rutiner och processer uppdaterade samt sträva efter förbättring och effektivisering
• Registervård

Vem trivs här?

Du brinner för att arbeta administrativt, är noggrann och systematisk samt har en förståelse för ekonomi. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter och/eller servicearbete. Erfarenhet från fordonsbranschen anses som meriterande. Flexibilitet och känsla för att ge god service kommer att ta dig långt och du räds inte för att ta tag i det som behövs göras. Sysselsättningsgraden är på heltid och anställningen innebär 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


Warehouse Supervisor

Warehouse Supervisor

13 december 2024

Vågadministratör

26 november 2024