Leveransadministratör - Borlänge

Arbetsbeskrivning

På 1st Line för privatkunder är det du som svarar i telefon när det ringer. Det är du som är kundens första kontakt med Bahnhof. Det kan handla om att förklara en tjänst mer ingående, t ex hur många mbit/s en familj på fyra personer i Malmö kan tänkas behöva. Du ser till att beställningen stämmer, meddelar leveransdatum och ser till att beställningen går vidare till berörda parter.

Det kan också handla om att en kund ska flytta och vill ha Bahnhof som bredbandsleverantör på nya adressen. Eller någon som undrar över något på fakturan eller vill ändra sin hastighet upp eller ner.

Frågorna kan vara spretiga och varierande, men lugn. Vi ser till att du kan allt du behöver veta innan du börjar ta samtal. Din första vecka hos oss kommer bestå av utbildning, både teoretisk och praktisk. Du kommer att få en genomgång av Bahnhofs produkter och tjänster, lyssna på samtal, och ganska snart kommer du att ta dina egna samtal. Självklart har du hela tiden en mer van Bahnhofare vid din sida som du kan fråga när du undrar något.

Vi ser gärna att du vill utvecklas med oss och uppmuntrar till vidare intern utbildning för mer avancerade tjänster inom support.

Det här är ett av de roligaste jobben inom Bahnhof. De allra flesta är väldigt glada när de ringer till oss. Det kan så att de har precis fått fiber indragen i sin fastighet, ska flytta hemifrån eller precis sagt upp sig från en trist konkurrent. Kort och gott, de är oftast entusiastiska över att få bli kunder och med din positiva attityd kommer de att lägga på luren ännu nöjdare.

Har du jobbat i en serviceroll tidigare är det ett plus, men absolut inget krav. Vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens och självklart har du förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget, eftersom Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess.

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2017 är en miljard kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Utvecklingschef Thomas Akervall
076-1110121
Utvecklingschef Thomas Akervall
076-1110121
Försäljningschef Pernilla Arensparr
076-1110100
VD Jon Karlung
0761110160
Chef Leverans & Företagssupport Joel Holmberg

Nätchef Andreas Lundin
076-1110131
Leveranschef Joel Holmberg
076-1110136
Ekonomichef Malin Svensson
0761110192
Försäljningschef Erik Kullander

Affärsområdeschef Peter Lysén
076-1110151

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BAHNHOF AB (PUBL)
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid, 6 månaders provanställning Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–19 vardagar och 10–15 på helgdagar. Helgstängt afton och dagen efter afton.
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Tunnelgatan 2
STOCKHOLM

Postadress

BOX 7702
STOCKHOLM, 11137

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024