OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi säljer, servar och reparerar nya och begagnade transportbilar i Täby. Vi representerar Opel, Isuzu, RAM Trucks och Fiat Professional och vi är bland de som säljer mest hos alla våra varumärken.
Transportcenter är en personlig och dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar och vi har en glad framåtanda.
Nu söker vi en leveransadministratör. Du kommer vara spindeln i nätet och den som tar hand om leveransflödet från klar affär tills bilen är levererad till kund. Arbetsuppgifterna består bla av:
Beställning av bil och tillbehör
Upprättande av arbetsorder och bokning på verkstad
Stödansökningar till generalagenter och uppföljning av stödutbetalningar
Leveransbevakning
Fakturering och bevakning av inbetalningar
Adminstration av billager
Attestering fakturor
Bistå försäljningschef t.ex med hjälp av provisionsuträkningar
Upprätta inköpsavtal av bilar
Skapa vagnkort för nya och begagnade bilar
Beställningar av visst material till bilar, lokal och kontor
Som person behöver du vara lösningsorienterad, strukturerad, kommunikativ och flexibel. För den här rollen vill vi att du har ett sinne för att administrera och känner dig trygg med att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du bör också trivas med ett varierande arbetstempo.
Om du har erfarenhet från en liknande roll ser vi detta som en stor fördel. Det är starkt meriterande om du har kunskap i framförallt vårt affärssystem Kobra.
I rollen som leveransadministratör behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleutbildning, men detta är inget krav.
Tjänsten kommer att tillsättas så fort vi har hittat rätt person. Märk ansökan med ”Leveransadministratör”