OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
British Motor Group är stolt förvaltare av de legendariska engelska bilmärkena Jaguar och Land Rover i Stockholm. Vi finns sedan i början av året i helt nybyggda faciliteter i Danderyd. Hos oss finns engagemang, passion och kunskap som gör ditt bilägande enkelt och lustfyllt. Vårt säljteam är engagerat och vill hjälpa dig att bli så nöjd med oss att du väljer att komma tillbaka nästa gång ditt bilbehov har utvecklats. Hos våra välutbildade servicetekniker finner du kompetens och erfarenhet i unik kombination med fabrikens tekniska backup och självklart original reservdelar och tillbehör. Vi erbjuder också kringtjänster som finansiering, försäkring, transporterlösningar, och hjälp med vinterförvaring.
British Motor Group ägs sedan hösten 2015 av importören för Jaguar Land Rover i Skandinavien och ingår koncernen som ägs av anrika danska familjebolaget Nic Christiansen Group med flera stora bilmärken i sin portfölj. I samband med detta bytte vi också namn från Jaguar Land Rover Stockholm till British MotorGroup.
Dina arbetsuppgifter
Biladministrationen består av två personer som stöttar övriga delar av organisationen med administration kopplad till bilaffären - från beställning av bilar till leverans till kund. Du har dagliga kontakter med våra säljare, verkstad, finans- och försäkringsbolag. Du hanterar köpeavtal, bilägarbyten, dokumentation runt lån- och leasing och säkerställer att alla handlingar finns på plats vid leverans.
Biladministrationens huvudsakliga uppgifter är hantering av ingående mail, orderregistrering, leveranshandlingar, hantering av försäkring och finansiering, kontering av leverantörsfakturor, betalningar, arkivering mm.
Avdelningen har också ansvar för bilbeställningar och kontakter med generalagenter samt ett nära samarbete med våra märkeschefer. System som du kommer att arbeta i är bl.a. Kobra, Excel, Bilvision samt bilmärkesstyrda system.
Din profil
Du har minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomiinriktning. Vi ser att du har erfarenhet från arbete inom administration och ekonomi, gärna i en liknande roll. Du har gärna erfarenhet ifrån motorbranschen sedan innan. Du brinner för att arbeta administrativt, är noggrann och systematisk samt har förståelse för ekonomi, flöden och processer. Tidigare erfarenhet från affärssystemet Kobra är meriterande.
Biladministrationen ingår som en del av ekonomi-/administrationsavdelningen vilket innebär att även andra uppgifter på en sådan avdelning kan förekomma. Då avdelningen är liten (totalt fyra personer) behöver du fungera bra i grupp och förstå värdet av bra teamwork men samtidigt vara självgående i det dagliga arbetet. Du har förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs. Stresstålighet, flexibilitet och känsla för att ge service kommer att ta dig långt och du räds inte för att ta tag i det som behöver göras. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Tjänsten är på heltid (8-17) med start omgående. Du kommer bli anställd direkt av British MotorGroup.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Autorekrytering och bemanningschef Catrin Fjellström, 08-409 144 47. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!