Leveransansvarig

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) skall svara för Göteborgs Stads sammantagna behov av miljö­smarta fordon, maskiner och varutransporter samt framtidens innovativa lösningar inom området. Detta ska göras genom operationell eller finansiell leasing. Vi ska också svara för stadens behov av leasing av lös egendom genom att erbjuda enkla, begripliga och kostnadseffektiva leasingavtal inom finansiell leasing. Bolaget ska dessutom stödja stadens förvaltningar och bolag vid avyttring av anläggningstillgångar.

GSL består av totalt fyra affärsenheter med 80 medarbetare som totalt omsätter närmare 800 mkr. Vi bidrar till en hållbar stad genom att minska stadens kostnader och påverkar stadens verksamheter till att göra miljökloka val gällande leasing och varutransporter. Vi har just nu ett av Sveriges mest spännande miljöuppdrag, att göra stadens fordonsflotta fossilfri senast 2023.

ARBETSUPPGIFTER
Som Leveransansvarig hos oss ansvarar du för hela leveransprocessen av fordon från det att fordonet är beställt tills det levererats till kund. Du är spindeln i nätet och planerar, koordinerar och styr flödet av fordon. Du har en viktig roll gentemot våra kunder.

Arbetsuppgifterna består bland annat av
• Planera, koordinera och leda arbetsflödet med bolagets kundansvariga och vår verkstad.
• Ta hand om beställningar och hålla i kontakter med kund och leverantör kring förändringar av leveranstider mm
• Ta emot fordon från leverantör och säkerställa att fordonet motsvarar kundens beställning.
• Planera arbetsordningen av installationer, stripning, påbyggnader, montering av vinterhjul med mera och ha kontroll på var i arbetsflödet fordonet är samt säkerställa att alla ingående delar blir genomförda.
• Göra arbetsorder, bokningar och registrera fordonet i olika i system.
• Kvalitetssäkra fordonet inför leverans och hålla kontakten med kund.
• Se till att kunden får alla dokument och ge instruktioner kring fordonet, service och övrigt som är viktigt för driften.


KVALIFIKATIONER
Du skall ha gymnasieutbildning, gärna med inriktning inom planering/logistik/ekonomi. Eftergymnasial påbyggnadsutbildning är meriterande. Du har också B-körkort.

Vi tror att du har erfarenhet av arbete inom fordonsbranschen men främst mycket god vana av kund- och leverantörskontakter. Goda IT-kunskaper inom MS Office och något affärssystem är också viktigt.

För att fungera i rollen ställer vi stora krav på personliga egenskaper. Samarbete och ansvarstagande är viktigt i vår arbetsgrupp. Du ska ha lätt för att bygga goda relationer och ge ett gott bemötande och hög servicegrad till våra kunder. Vidare krävs god samarbets- och kommunikationsförmåga. Det är viktigt att du är strukturerad, driven, självgående, proaktiv och stresstålig då arbetet innebär ett högt tempo där det är viktigt att kunna hålla många bollar i luften samtidigt.

GSL är en relativt liten arbetsplats och det är viktigt att på ett prestigelöst sätt ta sig an olika former av arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Göteborgs Stades Leasing är ett kommunalt bolag som ansvarar för att leasa ut fordon till Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vi erbjuder ett helhetskoncept där vi köper in fordon, installerar exempelvis ISA och alkolås och utför påbyggnader. Under avtalstiden handhar vi service och reparationer i egen verkstad. Totalt har vi ca 2 200 fordon och vi byter ut mellan 350-500 fordon om året. Just nu arbetar vi intensivt att med att byta ut fordonsflottan till fossilfria fordon med fokus på elfordon.

Vi söker dig som vill vara med och skapa hög kundnöjdhet och kvalitetssäkra vårt flöde av nybilsleveranser till våra kunder!

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024