OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att arbeta i en kundfokuserad roll där du får möjlighet till att din kommunikativa förmåga för att bygga långsiktiga relationer samt har ett intresse för att förenkla vardagen inom hälsa, vård och omsorg? Är du därtill en person som är flexibelt inställd till förändring och tycker om att sätta sig in i nya digitaliseringsprojekt då är det här jobbet för dig.
Om Acceptus
Acceptus arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Vi är en oberoende aktör med lång erfarenhet och specialistkompetens inom ett stort antal verksamhetsområden inom hälsa, vård och omsorg.
Acceptus erbjudande av digitala lösningar till vården är ett led i utvecklingen för att möta morgondagens behov. Syftet är att i samverkan med vården bidra till effektivitet i vårdarbetet för personalen i syfte att uppnå minskad administration och ökad tillgänglighet för patienten. Vi driver utveckling i nära samarbete med våra kunder och erbjuder såväl egenutvecklade kundanpassade digitala tjänster som lösningar från andra leverantörer som vi ingått partnerskap med. Tjänster kring journalsystemet TakeCare är en central del i vårt erbjudande inom digitala vårdtjänster.
Rollbeskrivning
Rollen som kundfokuserad leveransansvarig är en bred och stimulerande roll där du kommer arbeta nära kunden både vad gäller teknik, leverans av projekt samt utbildning. Du kommer ha ett helhetsansvar för kund med ansvar att konfigurera, implementera samt utbilda dem i de digitala tjänsterna. Stor vikt vid implementering ligger i att koordinera olika personer och aktiviteter för att sy ihop leveransen i sin helhet.
Som leveransansvarig på Acceptus kommer du att arbeta med den verksamhetsmässiga och tekniska implementationen av en rad olika tjänster, där ibland TakeCare. I din roll kommer du succesivt ha möjligheten att agera rådgivande i kundens verksamhetsförändringsarbete och bidra till förändringsledningen samt utvecklingen av arbetssätt och processer.
Du kommer ingå i grupperingen Digitala vårdtjänster och arbeta nära kollegor i support, förvaltning, projektledning samt försäljning. I din roll kommer du vara delaktig i helheten av Acceptus digitala erbjudande. I din roll kommer du på ett naturligt sätt fånga upp kundbehov och ha möjlighet att matcha det mot Acceptus tjänsteportfölj.
Personliga egenskaper
- Ambitiös och målinriktad
- Nyfiken på digitalisering i vården och omsorg
- Lösningsorienterad och flexibel
- Du är en lagspelare och trivs i att arbeta i team med andra för att uppnå bästa resultat mot kund
- Kommunikativ med förmåga att hantera återkoppling. Engagerad och stimuleras av att se resultat.
Du har en god kommunikativ förmåga och är intresserad av att bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du är van att jobba strukturerat för att säkerställa framdrift och har ett prestigelöst förhållningssätt till vad som behöver göras för att nå målet. Du är positiv och flexibelt inställd till förändring och ser det som en möjlighet till din egen utveckling såväl som kundens.
Skallkrav
- Väldokumenterad kunskap i vårdinformationssystemet TakeCare
- Eftergymnasial utbildning med minst 3 års arbetserfarenhet
- Har erfarenhet av att arbeta med olika projekt
- Har god förståelse för vad digital transformation är och har erfarenhet av att arbeta med digitalisering inom vården.
- Tydligt kundfokus och förmåga att bygga långsiktiga relationer.
- Erfarenhet av administrativt arbete och trivs i en roll där du får arbeta självständigt med mycket eget ansvar.
- God kommunikativ förmåga. Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande
- Erfarenhet av andra digitala plattformar eller lösningar.
- Någon form av vårdbakgrund
- Erfarenhet av att leda projekt i hälso- och sjukvård och omsorg.
Välkommen med din ansökan!