OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta i en varierande arbetsmiljö och har erfarenhet av projektledning inom bygg eller industribranschen? Vill du arbeta på ett marknadsledande företag med spännande projekt inom kommunikationslösningar och har förståelse för nätverk och IT infrastruktur? Då vill vi komma i kontakt med dig!
Om TPO
Vår kund TPO – The Production Office, tillhandahåller nätverkslösningar för krävande miljöer och är en helhetsleverantör av temporära nätverk för evenemang, industri och byggsektorn. De är marknadsledande inom sin bransch i Sverige och har huvudkontor i Solna samt lokalkontor i Göteborg och Skellefteå.
De är verksamma både i Sverige och andra länder vid aktiviteter där deras expertis efterfrågas, exempelvis Melodifestivalen, Eurovision Song Contest och Formel E, men även vid bygget av Förbifart Stockholm, Malmö Nya Sjukhus, tunnelbana och avloppstunnlar under Stockholm och Northvolts batterifabrik i Skellefteå.
TPO erbjuder temporär kommunikation i tuffa miljöer där kraven på driftsäkerhet är mycket höga. Etablering och drift av temporär verksamhetskritisk infrastruktur är TPOs affärsidé och det de är bäst på.
De har en unik företagskultur på TPO där de värdesätter att ingen dag är den andra lik och tack vare deras kunders olika uppdrag får man som medarbetare ta del av olika spännande arbetsmiljöer. På TPO delar de en passion för matlagning där kunder, partners och anställda får ta del av nybakat bröd, luncher och kulinariska upplevelser.
Dina arbetsuppgifter
Som Leveransansvarig Projektledare för Industri kommer du att ansvara för projekt och leverans till TPOs industrikunder utifrån överenskomna affärsavtal men också vara lyhörd för förväntningar och leverera det som ses bäst för kundernas verksamhet.
Internt på TPO arbetar du tillsammans med kundansvariga säljare, samt lager- och logistikavdelning för att planera och genomföra leveranserna. COO stöttar i planering med underleverantörer och nödvändiga inköp, och slutligen kommer den Teknisk driftsfunktionen stötta dig med tekniskt stöd och sköter den operativa driften av kundernas nätverk.
Som Projektledare kommer du vara involverat tidigt i dialogen med kunder inför nya projekt och leveranser - en viktig funktion med att hjälpa kund och TPOs säljare att planera och planera projekten. Du kommer löpande att dokumentera och avrapporteras projekt och leverans, både progress, avvikelser och ekonomiskt utfall.
I arbetet kommer du att både leda andra och själv vara praktiskt involverad i installationsarbeten ute hos kund. Vidare har du möjlighet att utgå från ett av TPOs kontor i Stockholm eller Göteborg, och kommer dessutom att besöka industrikunder i Mälardalen, Göteborg och Skåne samt norra Sverige.
Din profil
För den här tjänsten har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från IT-, teknik, industri- eller byggbranschen. Vi ser även att du har goda kunskaper inom:
IT och nätverk på en övergripande nivå
Installationsarbeten för nätverk, el, tele eller liknande
Dokumentation av liknande projekt och installationsarbeten
Projektekonomi
Det är meriterande om du har kunskap inom:
Projektmodeller förekommande i våra kundbranscher
Cisco nätverksutrustning
VPN och datakommunikation
Nätverks- och IT säkerhet
Elinstallationer och elsäkerhet
Arbetsmiljö
Arbetsledning
Kunskap om ABT (Allmänna bestämmelser för totalentreprenader avseende byggnads-, anläggnings- och installationsarbeten)
Som person tror vi att du motiveras av högt eget ansvar och att driva ditt arbete framåt, självständigt och tillsammans med andra. Vidare ser vi att du har viss mån av skinn på näsan och låter dig inte påverkas för mycket av yttre omständigheter. Du skriver och pratar engelska som arbetsspråk.
Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm eller Göteborg
Arbetstid: Heltid
Tjänsten är en direktanställning till TPO.
Urval sker löpande, och vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Har du några frågor gällande tjänsten?
Tveka då inte att höra av dig till ansvarig rekryterare:
Sofia Lundgren, Talent Acquisition Manager, sofia.lundgren@acely.se
Om Acely
Acely är ett bolag specialiserade på rekrytering, konsulter och kompetens inom IT och Tech. Med en kombination av våra egna konsulter, ett stort konsultnätverk och med kunden i fokus har vi sedan 2012 framgångsrikt hjälpt företag och organisationer med rekryterings- och konsulttjänster och utveckling för en digital värld.
Vi levererar kompetens och är en förstärkning i våra kunders organisation både för korta och långa uppdrag. Hos oss hittar ni kompetens inom IT-support, IT-infrastruktur, systemutveckling, digitalisering, ledning, organisations- och verksamhetsutveckling.
Vi jobbar i hela Sverige med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Stockholm. Vår framgång baseras på vår förmåga att erbjuda rätt kompetens vid rätt tillfälle för varje kunds verksamhet och behov. På Acely förenas vi alla i ett starkt fokus på kompetens, engagemang, kvalité och människor.
Vårt mål är att vara den självklara helhetsleverantören inom IT- och teknikkompetens.
Competence is our business!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Olin Hall
Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall
Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson
Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström
Marie Jensen