OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.
Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
Vill du förbättra Sveriges förmåga att hantera kriser? Vill du göra nytta för dina medmänniskor?
Då kanske du är vår nästa kollega.
Inom avdelningen cybersäkerhet och säkra kommunikationer finns verksamheten för Rakel och ledningssystem som ansvarar för säkra, skyddade och tillgängliga kommunikationstjänster till samhällsviktiga verksamheter. I verksamheten ingår utveckling, utbyggnad, förvaltning, drift och kundanslutning av Rakel (Radiokommunikation för effektiv ledning), SGSI (Swedish Government Secure Intranet) och WIS (Webbaserat Informationssystem).
Tjänsten är placerad på enheten för Leverantörsstyrning och systemberedskap. Enheten har det samordnande ansvaret för verksamhetens leverantörsstyrning, beställning och leveransuppföljning gentemot våra leverantörer samt ansvarar för vår avtalsenliga leverantörssamverkan. Enheten upprätthåller även verksamhetens beredskapsfunktion för system och tjänster. På enheten finns leveransansvariga,
Dina arbetsuppgifter
Som leveransansvarig är du övergripande ansvarig för uppföljning av leveransernas innehåll och kvalitet. Detta gäller Rakelnätet, stödsystem och leverantörens kundstödsfunktion likväl som våra andra säkra kommunikationstjänster; WIS och SGSI. Du säkerställer leverans genom att övervaka, analysera och utvärdera på regelbunden basis hur leverantörerna presterar gentemot överenskomna servicenivåer. Du ansvarar för planeringen och koordinerar felavhjälpning och uppgradering av nätet i samarbete med driftleverantören. Du arbetar kontinuerligt med optimering och robusthöjande åtgärder samt föreslår förändringar i dialog med systemarkitekterna. Systemberedskap kommer att ingå i tjänsten.
Hos oss blir du en viktig medspelare i ett kompetent team, som arbetar operativt och taktiskt med dessa samhällskritiska system. Det är en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med engagerade medarbetare som fungerar som ditt närmsta stöd i det dagliga arbetet.
Kompetensprofil
För att söka anställning som leveransansvarig har du en relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vidare har du erfarenheter och kunskap inom incidenthantering samt av mobilnät och IT system. Flerårig erfarenhet av rollen som Leveransansvarig eller liknande, är något som du besitter och du är van att använda system med höga krav på tillgänglighet och säkerhet. Din erfarenhet av arbete i linjeverksamhet såväl som i projektform i ett landskap med outsourcad IT i en beställarroll kommer väl till pass här.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av samhällsviktiga kommunikationstjänster så som Rakel, WIS eller SGSI
- Kännedom om Airbus produkter växlar samt basstationer
- Erfarenhet av arbete inom myndighet eller offentlig förvaltning
- Erfarenheter och kunskap om krisberedskap
- Vana av att arbeta med ITIL & informationssäkerhetsarbete
Då rollen ställer höga krav på att samarbeta trivs du som lagspelare och har lätt för att ta kontakt, skapa tillit och bidra till ett bra samarbetsklimat. Att dela med dig av dina kunskaper är något som är självklart för dig. Vidare är du engagerad, affärsmässig, ansvarstagande samt intresserad för kommunikationstjänster och dess teknik. Du trivs i kontakten med leverantörer, kollegor, samarbetspartners och kunder. Du är noggrann, har lätt för att ta egna initiativ och kan behålla ditt lugn även under stressande perioder och levererar ett gott resultat med en hög servicenivå. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi välkomnar dig som utöver att leverera ett gott resultat också bidrar till vårt gäng med högt till tak och härliga kollegor!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du ett meningsfullt och samhällsnyttigt arbete med bra utvecklingsmöjligheter och förmånliga villkor. Vi har ett brett uppdrag för att stödja andra i syfte att samhället ska bli säkrare, där du får möjlighet att bidra med din kunskap. Här får du träffa kollegor med olika bakgrunder, kompetenser och erfarenheter. Förutom trevliga arbetskamrater erbjuder vi en stimulerande arbetsmiljö i form av ljusa, nya och moderna lokaler med närhet till bra kommunikationer.
Exempel på förmåner som du kan ta del av:
- Flexibel arbetstid
- 28 till 35 semesterdagar beroende på din ålder
- Du kan få förkortad arbetstid upp till att barnet fyllt 12 år
- Vi stödjer och uppmuntrar friskvård
Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef John Philipson. Fackliga företrädare är Moon Carlbring Saco-S, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.
Anställningsform
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med placering Stockholm på vårt kontor Tomteboda i Solna. MSB tillämpar provanställning. Resor i tjänsten kan förekomma.
Svenskt medborgarskap
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 17 februari 2021, märkt med referensnummer 2020/180. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas MSB av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.
MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20