Leveransansvarig till Samhall Linköping

Leveransansvarig till Samhall Linköping

Arbetsbeskrivning

Driv digitala utvecklingsresan i rollen som Leveransansvarig för Planering & Tid hos Sveriges viktigaste arbetsgivare, Samhall!

Hos oss på Samhall får du möjlighet att vara en del av Sveriges största arbetsgivare med goda möjligheter till utveckling. Som anställd på Samhall bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta. Du delar vår vision, att bidra till ett Sverige där alla individer ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Det är därför viktigt att du delar Samhalls grundläggande värderingar och verksamhetsidé.

VI ERBJUDER DIG

Samhall kan erbjuda dig ett arbete i en organisation som präglas av utveckling, servicekänsla och struktur. Här får du möjlighet till utveckling som person och i rollen som Leveransansvarig för vidareutveckling inom delprocessen Planering & Tid.
Vi erbjuder dig:

• En roll där du leder, utvecklar och bidrar till vår digitaliseringsresa
• En arbetsplats som präglas av samverkan för att utveckla processer inom kund och leveransprocessen och dess koppling till digitala verktyg
• Utvecklingsmöjligheter som leveransansvarig där du bygger ett brett nätverk och ett nära samarbete PMO
• En arbetsplats som präglas av öppenhet, högt i tak och där vi gärna delar med oss av kunskaper

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Som Leveransansvarig hos oss ansvarar du för att driva vidareutveckling av våra digitala verktyg för Planering & Tid som är ett grundläggande stöd för att verksamheten ska kunna planera sina uppdrag och leverera till kund. Det innebär att du genom samverkan i virtuella team leder förändringsarbetet som bidrar till vår digitala utvecklingsresa. Du blir en nyckelperson i organisationen som utifrån processer och behov driver utvecklingen, genom att:

• Leda och delta i utvecklingsprojekt både internt och i samarbete med leverantören
• Utveckla processer och system i samarbete med processansvariga och verksamheten
• Ta fram beslutsunderlag i form av Business Case
• Formulera användarnas behov till krav och planer med tydliga prioriteringar förankrade i organisationens mål
• Driva arbetet med Roadmaps, leveransplaner och budget
• Driva dialogen med systemleverantör

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS

Rollen hör till Avdelningen för Samverkansområden som ingår i Samhalls Shared Service Center, Samverkan startade som egen avdelning i oktober 2021. Idag är vi fem stycken Leveransansvariga som ansvarar för olika delprocesser inom Samhalls huvudprocesser.

Samhall finns representerade i hela Sverige och våra Leveransansvariga är idag placerade i Stockholm, Nyköping och Linköping.

MER OM DIG

Vi ser att du har några års erfarenhet av att leda förändringsarbete och gärna kopplat till IT. Det är meriterande om du har arbetat med schemaläggningssystem och större affärssystem. Du behöver kunna kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.

Som person kan du arbeta både självständigt och leda samt bygga upp samarbete i grupp. Du har en god förmåga att fatta beslut utifrån fakta och kritiskt granskande av alternativ och resurser. Du kan skapa en god relation med såväl interna som externa kunder och leverantörer.

SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


25 november 2024

Teknisk Projektledare

Teknisk Projektledare

25 november 2024

Projektledare

Projektledare

25 november 2024

25 november 2024