Leveransansvarig till Samhall Linköping

Leveransansvarig till Samhall Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbeta hos Sveriges viktigaste företag som skapar nytta för samhälle, kund och medarbetare! Samhall söker nu Leveransansvarig

Hos oss på Samhall får du möjlighet att vara en del av Sveriges största arbetsgivare med goda möjligheter till utveckling. Som anställd på Samhall medverkar du till kund-, medarbetar- och samhällsnytta. Här får du möjlighet att göra skillnad på riktigt för vårt samhälle och bidra till en ökad inkludering på arbetsmarknaden. Du delar vår vision, att bidra till ett Sverige där alla individer ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Det är därför viktigt att du delar Samhalls grundläggande värderingar och verksamhetsidé.

VI ERBJUDER DIG

Vi på Samhall kan erbjuda dig ett arbete i en organisation som präglas av utveckling, servicekänsla och struktur. Här får du möjlighet till utveckling som person och i rollen som Leveransansvarig för Support-, och kommunikationsprocesserna.
Vi erbjuder dig:

• Att bli del av ett samhällsviktigt företag med korta beslutsvägar och stora möjligheter att utvecklas och påverka!
• En roll där du leder, utvecklar och bidrar till vår digitaliseringsresa
• En arbetsplats som präglas av öppenhet, högt i tak och där vi gärna delar med oss av våra kunskaper

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Som Leveransansvarig hos oss ansvarar du för att leda och utveckla arbetssätt och IT-stöd för Support- och kommunikationsprocesserna. Du arbetar aktivt för att bidra till Samhalls digitaliseringsresa och att utveckla samverkansmodellen som är ett tvärfunktionellt samarbete mellan processer och förvaltningsområden. Det innebär att du leder förändringsarbetet genom att prioritera och arbetsleda teamet som arbetar med det operativa utvecklingsarbetet av processer kopplat till IT-system. I nära samarbete med verksamheten samlar du in önskemål och omvandlar det till krav och lösningar. Du blir en nyckelperson i organisationen som utifrån processer och behov driver utvecklingen, genom att:

• Initiera, projektleda och medverka i utvecklingsprojekt kopplat till processerna Support och Kommunikation
• Utveckla processer och system i samarbete med processägare och verksamheten
• Leda arbetet med att arbeta fram roadmaps, leveransplaner och budget
• Ta fram beslutsunderlag, business case och IT-initiativ

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS

Rollen hör till avdelningen för Samverkansområden som ingår i Samhalls Shared Service Center, Samverkan startade som egen avdelning i oktober 2021. I ditt närmsta team ingår andra Leveransansvariga som ansvarar för olika delprocesser inom Samhalls huvudprocesser och mer än gärna delar mig sig av sina lärdomar och erfarenheter.

Samhall finns representerade i hela Sverige och våra Leveransansvariga är idag placerade i Stockholm, Lycksele och Linköping. Vi ser gärna att du är stationerad på vårt Stockholms- eller Linköpingskontor.

MER OM DIG

Vi ser att du har några års erfarenhet av att ansvara och leda utvecklingsprojekt inom IT. Har du även erfarenhet från support- och kommunikation är det meriterande.

Som person kan du arbeta både självständigt och leda samt bygga upp samarbete i grupp. Du har en god förmåga att fatta beslut utifrån fakta och kritiskt granskande av alternativ och resurser. Du kan skapa en god relation med kollegor samtidigt som du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Slutligen behöver du kunna kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.

SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2022
  • Ansök senast: 17 augusti 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024