Leveransansvariga Chaufförer till E-handelslager i Göteborg

Leveransansvariga Chaufförer till E-handelslager i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Leveransansvariga chaufförer till ICAs E-handelslager i Göteborg
Mat på nätet växer så det knakar när fler och fler människor i Sverige väljer e-handel för sin veckohandling. På ICA satsar många butiker stort på att vara det självklara valet även på nätet. I e-handelsaffären ingår vår transporttjänst där vi levererar med egen fordonsflotta till butik och direkt hem till slutkonsument.
Det här är ditt blivande jobb
Vi söker dig som har ett stort engagemang och hjärta i ditt arbete och vill utvecklas med oss på ICA och vårt e-handelslager som öppnade i våras. Vi är butikernas butik och leverer matkassar både till våra handlare men även direkt hem till kund. Vill du vara med på denna resa och bidra till nöjda kunder och vårt gemensamma resultat?
Som Leveransansvarig Chaufför kommer du att vara ICAs ansikte utåt och det är din uppgift att bemöta våra kunder med professionalitet och service. Arbetsuppgifterna består av att köra ut leveranser av beställda varor ut till kund. Lastningen sker från kyllagret till våra bilar som också är utrustade med kylaggregat. Din arbetsdag startar på vårt e-handelslager och här får du information om hur din dag kommer att vara upplagd och vilka kunder du ska leverera till.
Vi söker medarbetare som vill arbeta två-skift med störst fokus på kvällstid. Tjänsten är en deltidstjänst på 75-80%.
Vem är du?
Som person ska du ha ett äkta och genuint intresse för kundservice. Du representerar ICA i alla lägen, i trafiken, ute hos kund och under hela din arbetsdag vill du vara en förebild för dina arbetskamrater. Du har förmågan att kommunicera med alla olika människor. Du sätter stort fokus på kundnöjdhet och gör alltid ditt yttersta för att lämna dem med en positiv erfarenhet.
Vi ser gärna att du har gymnasiekompetens eller motsvarande. Du är kommunikativ och behärskar svenska i både tal och skrift.
Tjänsten kräver att du haft svenskt B-körkort i minst 2 år. Arbetet är fysiskt krävande och du behöver vara stresstålig och framförallt serviceinriktad. Det är meriterande om du har stor körvana eller erfarenhet från livsmedelsbutik.
Vi ser även positivt på om du har arbetat med matleverans tidigare. Som person är du glad och positiv samtidigt som du är strukturerad, ordningssam och ansvarskännande. Det gäller att kunna vara snabb samtidigt som du levererar med hög kvalitet och service. Alla kunder vill ha rätt saker i rätt tid och det åstadkommer vi tillsammans!
ICA är en personlig arbetsplats som ser mångfald som styrka vilket innebär att medarbetare med olika erfarenheter, utbildning, ålder, kön och kulturell bakgrund är en förutsättning för att vi ska nå framgång. Det är också viktigt att vi behandlar varandra med respekt, bemöter varandra på ett trevligt sätt och hjälper varandra i arbetet vilket vi förutsätter att du också tycker är en självklarhet!
Anställning
Arbetet är en tillsvidareanställning med provanställning. Arbetstiden är förlagd i skift där både helg och kvällsarbete är frekvent återkommande. Arbetet utgår från e-handelslagret som är placerat i Arendal, Göteborg.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi är en rökfri arbetsplats. Vi tillämpar drogtestning och utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Följ instruktionerna som står. Kuvertet skall vara oöppnat vid intervju.
Tillträde: Intervjuer sker löpande.
Din Ansökan
Låter detta som en roll för dig? Ansök redan idag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Urval och tillsättningar sker löpande. 
Sista dag för ansökan: 31 januari 2022.
Observera att vi inte hanterar ansökningar via mail.
Har du frågor om tjänsten kontakta:
Dennis Asplund, Gruppchef
Richard Säterborn, Gruppchef

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


27 december 2024

23 december 2024

Chaufför & Terminalarbetare sökes

16 december 2024