OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sokigo fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till ett av våra leveransteam. Som leveranskonsult hos oss ansvarar du för installation och implementation av våra egenutvecklade produkter såsom GEOSECMA for ArcGIS för våra kunder
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av tjänst som GIS-ingenjör eller IT-tekniker, gärna inom kommunal IT-verksamhet, som nu önskar ta steget vidare till att arbeta i ett framgångsrikt bolag med hög expansionstakt.
Du behöver inte kunna allt – med rätt attityd och vilja så hjälper vi dig att växa i din roll. För dig som är i början av din karriär ger vi dig stora möjligheter att utvecklas och lära dig mer av och tillsammans med erfarna kollegor.
Rollen som leveranskonsult innebär:
att ha ansvar för installation och implementation av GIS-baserade verksamhetslösningar för den kommunala samhällsbyggnadsprocessen i kundens IT-miljö eller i Sokigos driftsmiljö.
att ansvara för konfiguration och anpassning av moduler för att kunna erbjuda kunden önskad lösning.
att utföra löpande uppgraderingar och förbättringsarbete.
För att trivas i rollen behöver du vara självgående och ha lätt för att samarbeta i team. Du har god initiativförmåga och ett eget driv för att utföra serviceinriktade leveranser med kundnöjdhet i fokus.
Kvalifikationer:
Tidigare arbetslivserfarenhet som IT-tekniker eller GIS-ingenjör med fokus på teknik och installation
Universitet- eller högskoleutbildning inom GIS/IT-området eller motsvarande
Grundläggande IT-kompetens inom nätverk, AD, servrar, klienter, databaser och rättighetshantering inom databaser och AD
Meriterande om du har erfarenhet av Microsoft MS SQL och ArcGIS Enterprise
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Viktiga egenskaper för rollen:
God kommunikativ förmåga
Noggrann
Ordningsam
Som person har du ett stort teknikintresse och är serviceinriktad och lyhörd såväl för användare som för verksamheters behov. Du har god förmåga att planera, dokumentera och följa upp ditt arbete på ett effektivt sätt.
Om Sokigo:
Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.
Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till hybridarbete hemifrån och kontoret, på vilket vi möts åtminstone två dagar per vecka.
Övrigt
Tjänsten är på heltid med placering i Sundbyberg, Göteborg, Malmö eller Karlskrona.
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
Urval sker löpande - skicka gärna in din ansökan snarast! Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.
Arbetsprov kan förekomma. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag.
Vill du veta mer?
Kontakta Stefan Hagström, teamchef för Consulting Services, 031-760 15 57 eller stefan.hagstrom@sokigo.com