OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.
Ragn-Sells Recyclables söker till Borlänge en operativ leveransansvarig för återvunnet avfall som huvudsakligen uppkommer inom Ragn-Sells koncernens anläggningar i Skandinavien. Tjänsten innebär en viktig del inom Recyclables logistik-team där du kommer att arbeta i nära kontakt med våra säljare, Ragn-Sells anläggningar samt inte minst våra kunder. Du kommer att ha en viktig roll för leveransplanering och uppföljning av våra största materiel-grupper.
Våra kunder finns huvudsakligen i Skandinavien, Balticum, Europa och Asien.
Vi erbjuder dig
• Arbete inom en av de viktigaste branscherna
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi
Arbetsuppgifter
Som Leveranskoordinator är du länken mellan Recyclables och Ragn-Sells olika anläggningar I Skandinavien. Du koordinerar och planerar leveranser från Ragn-Sells anläggningar till våra kunder i samarbete med våra Säljare och Logistikavdelningarna i Sverige, Norge och Danmark. Du bygger och följer upp relationer i den dagliga verksamheten. Vidare tar du fram och sammanställer statistik och uppföljning på utlevererade volymer samt bidrar till planering och beräkningar för bästa möjliga ekonomiska och miljömässiga utfall. Det är viktigt med förståelse för hela affären, både flöden och ekonomiska konsekvenser.
Din profil
Du ska ha relevant utbildning för tjänsten eller annan erfarenhet vi anser likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet i en liknande roll. Då arbetet innehåller mycket kontakter är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera samt har lätt för att skapa nya relationer. Du är både resultat- och lösningsinriktad samt har god förståelse för transporternas ekonomiska påverkan. Eftersom arbetet är både omväxlande och utmanande är det viktigt att du kan anpassa dig till nya arbetsuppgifter eller tillvägagångssätt. Självklart är du också intresserad av miljöfrågor.
Du har god IT-vana samt goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper kan betraktas som en fördel.
För vem passar den här tjänsten?
För att trivas i denna roll ser vi att du är utåtriktad, lyhörd och tycker om att ha många kontaktytor. I ditt arbete är du självgående, tar eget ansvar och är motiverad att ta dig framåt. Vidare har du förmåga att prioritera i ditt arbete samt ser dig själv som analytisk. Vidare trivs du med att samarbeta och har vilja och intresse att leda och inspirera kollegor och medarbetare. Du är uppmärksam på detaljer och har därmed också förmågan att se samband i helhetslösningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten kommer att innebära resor, främst inom Sverige. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan och kontakt
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum, 20 september. Frågor besvaras av Johnny Evertsson, tel. +46 70 927 23 39 eller Johnny.evertsson@ragnsells.com.