OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ammi är det lilla bolaget med den stora kompetensen. Vi finns för våra kunder när de behöver åstadkomma förändring eller ta ett rejält kliv framåt i utvecklingen inom sitt verksamhetsområde.
Vi på Ammi är både erfarna, kunniga och agila, alltid med kundens bästa för våra ögon. Ammi startade som ett produktbolag inom configuration management, men har vuxit och är idag verksamma inom såväl projektledning, utveckling och förvaltningsledning. Våra kunder är oftast myndigheter och tillverkande industri.
Uppdragsbeskrivning
Vi söker en Leveranskoordinator inom Telefoni och växellösingar till vår kund i Stockholm/Karlskrona.
Till vår kund söker vi en leveranskoordinator som ska stärka upp Leveransteamet. Det aktuella Leveransteamet hanterar leveranser av voice-lösningar till företagskunder inom Large-segmentet. Du kommer att ingå i ett team med ca 12 seniora leveranskoordinatorer, placerade i Stockholm och Karlskrona.
Som Leveranskoordinator ansvarar du för att samordna leveransen mot slutkund, från beställning till driftsatt lösning, med målet att garantera leveransprecision och kvalitet i toppklass. Du har daglig kontakt med företagskunder såväl som med interna stakeholders.
Du kommer att arbeta i kundens interna stödsystem med att implementera slutkundens lösning och du använder dig av ett brett kontaktnät inom företaget för att samordna leveransen tillsammans med kollegor från andra grupper.
Du kommer även att arbeta med att migrera slutkunder från en äldre version av molnväxel till en uppgraderad molnbaserad plattform.
Som person är du det självklara valet när det handlar om att få saker att hända. Du har ett högt eget driv samt är målinriktad med ett stort engagemang. Vidare är du kundfokuserad, affärsmässig och kan arbeta självständigt. Du sätter kunden i fokus och arbetar prestigelöst tillsammans med dina kollegor för att leverera med kvalitet. Eftersom arbetet sker i en föränderlig miljö med högt tempo behöver du vara flexibel, effektiv och förändringsbenägen. I denna roll blir du givetvis en del av det interna arbetet med ständiga förbättringar.
Exempel på arbetsuppgifter
• Vara kundens primära kontaktperson under hela leveransen
• Insamling av kunddata. Rådgivare till kund gällande kunddatainsamling.
• Planera leveransen (nybeställning, ändring, tilläggsbeställning eller flytt) tillsammans med kund
• Implementera de aktuella tjänsterna i stödsystemen
• Kravställa mot kunden och kontinuerligt uppdatera kunden om status i leveransen
• Samordna med samtliga enheter som är involverade i leveransen, som t.ex:
• Externa leverantörer
• Driftsstöd
• Jobba proaktivt med att föreslå förbättringar i arbetssätt, stödsystem och rutiner, samt delta i avdelningens interna förbättringsarbete
Skakrav
• Trivs med kundkontakt både via telefon och mail
• Minst 2 års erfarenhet av telefoni- och växellösningar (Telecom)
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Vana att arbeta med stödsystem (exempelvis Salesforce)
• Personligt driv, vilja att lära
• Förmåga att hantera kundrelationer
Start: 2022-09-12