OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Vill du vara med och bidra till ett tryggare samhälle? Vår IT-avdelning genomför en stor satsning med fokus på en digital Kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa förutsättningar och lösningar som gör skillnad i vår verksamhet. Under 2023 växer avdelningen med 60-talet nya medarbetare inom flertalet roller inom systemutveckling; IT-infrastruktur, supportfunktioner samt projektledning och IT-säkerhet. Hos oss får du goda möjligheter att växa och kompetensutvecklas efter dina förutsättningar och intresseområden. Vi söker dig som har ett stort IT-intresse, kunskaper som kan berika vår digitaliseringsresa och som vill vara med och göra skillnad i samhället inom just din profession. Läs mer om oss på Krimtech.se
ARBETSUPPGIFTER
Som leveranskoordinator ansvarar du för att samordna leveransen till verksamheten och våra lokala mobila IT-tekniker, från beställning till driftsatt lösning, med mål att garantera leveransprecision och kvalitét. Du är spindeln i nätet för IT-leveranser på sektionen IT-servicecenter, i rollen får du hålla ihop lager, produktion, projekt och dialogen med IT-servicecenter så att verksamheten får rätt leverans vid rätt tidpunkt.
Här kommer du vara en viktig del av såväl funktionens som avdelningens vidare utveckling i syfte att stötta och driva myndighetens resa mot en mer digital kriminalvård. Du utför koordinering, avrop, in- och utleveranser samt produktionsplanering av våra tjänster, där du driver proaktivt förbättringsarbete inom området. Stor delaktighet i framtagande av hur det framtida arbetssättet skall se ut samt fokus på att få smidighet för verksamheten. Du får också utveckla processer, instruktioner och arbetssätt kopplat till orderhantering, lagerhantering, frakthantering och produktionsplanering. Du kommer i samarbete med sektionen även genomföra direktupphandlingar samt arbeta med uppföljning och rapportering av inköpsstatistik samt avtalstrohet internt.
I din roll fungerar du som länk mellan IT-avdelningen, verksamhet och leverantör där du arbetar enligt samverkansmodell med leverantörsuppföljning. Detta i syfte att ständigt utveckla samarbete samt för att säkerställa att Kriminalvården når målen för kvalitet, kostnad och ledtider. Arbetet innebär många olika kontaktytor och du kommer att delta i tvärfunktionella samarbeten där leverantörsstyrningsfunktionen är avdelningens nav för området.
KVALIFIKATIONER
För rollen som leveranskoordinator söker vi dig som arbetar bra med andra människor och kan relatera till dessa på ett lyhört sätt. I arbetet kan du på egen hand planera, göra korrekta avvägningar samt organisera och prioritera ditt arbetet på ett effektivt sätt. Du är lugn och stabil med förmåga att fokusera på rätt saker i stressituationer och visar på omdöme i uttalande, agerande och beslut. Vidare har du god förståelse för människor tar till sig kunskap och kan anpassa ditt förhållningssätt till olika mottagare.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp eller ekonomi alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Flerårig erfarenhet av inköp inom IT-området
• Flerårig erfarenhet av inköp avseende hårdvara samt IT-tjänster
• Erfarenhet av arbete med leveransuppföljning
• Erfarenhet av arbete med leverantörssamverkan
• Grundläggande kunskaper och förståelse inom IT, applikation och infrastruktur
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av inköp avseende mjukvara och licenser
• Erfarenhet av arbete med tjänstemodeller och tjänstekoncept
• Erfarenhet av offentliga upphandlingar
• Kunskap om LOU (Lagen om offentlig upphandling)
• Erfarenhet av att arbeta med assetregister, e-handelssystem, och ekonomisystem
• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.