Leveranskoordinator inom Telefoni och växellösningar

Leveranskoordinator inom Telefoni och växellösningar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Leveranskoordinator inom Telefoni och växellösningar till vår kund i Stockholm/Karlskrona.
Till vår kund söker vi en leveranskoordinator som ska stärka upp Leveransteamet. Det aktuella Leveransteamet hanterar leveranser av voice-lösningar till företagskunder inom Large-segmentet. Du kommer att ingå i ett team med ca 12 seniora leveranskoordinatorer, placerade i Stockholm och Karlskrona.
Som Leveranskoordinator ansvarar du för att samordna leveransen mot slutkund, från beställning till driftsatt lösning, med målet att garantera leveransprecision och kvalitet i toppklass. Du har daglig kontakt med företagskunder såväl som med interna stakeholders.
Du kommer att arbeta i kundens interna stödsystem med att implementera slutkundens lösning och du använder dig av ett brett kontaktnät inom företaget för att samordna leveransen tillsammans med kollegor från andra grupper.
Du kommer även att arbeta med att migrera slutkunder från en äldre version av molnväxel till en uppgraderad molnbaserad plattform.
Som person är du det självklara valet när det handlar om att få saker att hända. Du har ett högt eget driv samt är målinriktad med ett stort engagemang. Vidare är du kundfokuserad, affärsmässig och kan arbeta självständigt. Du sätter kunden i fokus och arbetar prestigelöst tillsammans med dina kollegor för att leverera med kvalitet. Eftersom arbetet sker i en föränderlig miljö med högt tempo behöver du vara flexibel, effektiv och förändringsbenägen. I denna roll blir du givetvis en del av det interna arbetet med ständiga förbättringar.

Exempel på arbetsuppgifter
• Vara kundens primära kontaktperson under hela leveransen
• Insamling av kunddata. Rådgivare till kund gällande kunddatainsamling.
• Planera leveransen (nybeställning, ändring, tilläggsbeställning eller flytt) tillsammans med kund
• Implementera de aktuella tjänsterna i stödsystemen
• Kravställa mot kunden och kontinuerligt uppdatera kunden om status i leveransen
• Samordna med samtliga enheter som är involverade i leveransen, som t.ex:
• Externa leverantörer
• Driftsstöd
• Jobba proaktivt med att föreslå förbättringar i arbetssätt, stödsystem och rutiner, samt delta i avdelningens interna förbättringsarbete

Skakrav
• Trivs med kundkontakt både via telefon och mail
• Minst 2 års erfarenhet av telefoni- och växellösningar (Telecom)
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Vana att arbeta med stödsystem (exempelvis Salesforce)
• Personligt driv, vilja att lära
• Förmåga att hantera kundrelationer

Start: 2022-09-12
Slut: 2022-06-30
Plats: Stockholm eller Karlskrona
Arbetsbelastning: 100%
Språk: Svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitbyme
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Postadress

Drottninggatan 18
Gävle, 80320

Liknande jobb


10 december 2024