OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Leveranskoordinator / logistiker för tillverkningsföretag
Motiveras du av struktur och välorganiserade flöden? Vår kund är ett större tillverkningsföretag med en attraktiv öppning för start i april, eller enligt överenskommelse. Här arbetar du inom supply chain, i projekt och med såväl interna som externa kontakter. Med dig i bagaget har du en eftergymnasial utbildning inom logistik, goda kunskaper i engelska och datorvana. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan som leveranskoordinator, i Finspång, redan idag!
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Finspång
Omfattning: Heltid, för start i april eller enligt överenskommelse och till 30 april 2018.
Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du av trevliga kollegor och ett attraktivt varumärke. Vår kund tillhör ett större tillverkningsföretag och du kommer sitta i rollen som leveranskoordinator. Du kommer också ha delprojektansvar liksom du representerar ditt team i ett eller flera gränssnitt. Du har kontakt med bland andra projektledare, lokalbolag och kund i syfte att säkerställa såväl uppföljning som leveranssäkerhet.
Dina arbetsuppgifter (till exempel):
• Delprojektledare med ansvar för material-, verktygs och instrumentleveranser gällande standardinspektioner och servicebulletiner.
• Svara för att uppfyllandet av ingångna leveranskontrakt för reservdelar liksom bevaka leveranser där du svarar mot projektledare (för uppföljning och rapportering).
• Föra löpande dialog med lokalbolag/kund för att säkerställa en hög leveranssäkerhet.
Kvalifikationer:
Här behöver du;
• erfarenhet av logistik och leveranskoordinering.
• eftergymnasial utbildning inom logistik (på lägst YH-nivå).
• datorvana och goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Som person har du lätt för att planera och beskrivs ofta som strukturerad. Du trivs när du får koordinera, kanske för att du ser hur A påverkar B eller helt enkelt för att du gillar ett flödesbaserat arbetssätt. I dig har vi en positiv kollega som samarbetar väl med andra, är bra på att bygga relationer och nätverka mot olika kontaktytor inom företaget. Är du dessutom bra på att tala engelska så kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.
Vi ser det som plus (men inte krav) om du har erfarenhet av supply chain och/eller akademisk utbildning (inom logistik).
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström