Leveranskoordinator med erfarenhet av GIT, Stockholm

Leveranskoordinator med erfarenhet av GIT, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Personen kunden söker ska ha en bakgrund som utvecklare, teknisk kompetens, förståelse och intresse av att arbeta som spindel i nätet samt kontakt med våra användare samt driftpartner.

Det är viktigt att ha en god teknisk förståelse för att på ett strukturerat och snabbt sätt kunna göra en konsekvensbedömning då en incident eller supporthändelse inträffar.

Du kommer att bidra till utveckling och förvaltning, systemstödet för hantering av ärenden om betalningsföreläggande och handräckning inom den summariska processen. Applikationen bygger på Platina som ärendehanteringsmotor med omfattande egenutvecklad kod i .NET, Angular. Systemet integrerar med ett stort antal av de gemensamma tjänster som IT-avdelningen utvecklat bl.a. för distribution och hantering av personuppgifter. Fokus för teamet är att upprätthålla god teknisk stabilitet, hög kvalité och fortsätta med prioriterad vidareutveckling.

Arbetsuppgifter:

- Övervakning av applikationsdrift (att IT-applikationerna fungerar som de ska) genom att kontrollera ärenden i ärendehanteringssystem (incidenter och frågor från kunder)
- Gå igenom applikationsdriftsläget varje varje morgon inför rapportering till driftsansvariga.
- Strukturerad felsökning.
- Löpande bevaka och hantera (följa upp och slutföra) ärenden i funktionsbrevlådan. Prioritera i samverkan med ansvarig för support & drift
- Delta vid incident- och problemhantering som rör leveransområdet och har god dialog med verksamhet och berörda parter på myndigheten.
- Aktivt förbättra arbetsprocesser och rutiner inom incident
- Anslutning av nya kunder till våra informationsflöden.
- Planera och hantera releaser tillsammans med berörda parter




Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Eftergymnasial utbildning inom Data/IT, eller motsvarande kompetens
- God samarbetsförmåga
- Självgående
- Analytisk och noggrann
- Minst 3 års erfarenhet av webb-baserade lösningar med integrationer till andra system både via synkrona API:er och köhanterare
- Minst 3 års erfarenhet av agilt systemutvecklingsarbete
- Minst 2 års erfarenhet av GIT
- Arbetat minst 2 år inom applikationsförvaltning
- Arbetat minst 2 år av driftsupport inom större organisation
- Arbetat med verksamhetskritiska incidenter
- Arbetat inom en större organisation som beställare/koordinerad roll mot intern/extern driftsleverantör med exempelvis releaseplanering


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- SM9/Service Now eller annat ärendehanteringssystem
- Jira
- Erfarenhet av DevOps
- Erfarenhet av arbete på större statlig myndighet eller motsvarande




______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Driftansvarig

Driftansvarig

11 november 2024

7 november 2024

31 oktober 2024

Platform Owner

29 oktober 2024