Leveranskoordinator sökes till Siemens

Leveranskoordinator sökes till Siemens

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Avdelningen för Spares & Overhauls, söker nu en Leveranskoordinator med logistikansvar för service line spares, overhaul och LTP. Kontoret för, Spares and Overhaul, är en del av Service projektorganisation och ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid.

Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla materialleveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbin inspektioner och reservdelshantering över hela världen. Arbetet är omväxlande då man som Leveranskoordinatorn arbetar både med långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Leveranskoordinator är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.

Det du kommer att göra i ditt arbete är följande:
- Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för standard inspektioner samt leveransbevakning.
- Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten.
- Ansvar för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare.
- Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde.
- Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition.
- Jobba med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum.


Din profil
• Du har sanolikt en utbildning inom logistik antingen på universitetsnivå eller en KY-utbildning. Det är meriternade om du har arbetat med liknande frågor tidigare.
• Meriterande med goda kunskaper i SAP.
• Utmärkande för dig är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper.
• Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.
• Att du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson på david.herrwaldsson@skill.se eller 011-199471

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 3 april 2020

Liknande jobb


4 november 2024

2 november 2024