Leveranskoordinator till Eltel

Leveranskoordinator till Eltel

Arbetsbeskrivning

Eltel står mitt i den digitala förändringen. De lever och utvecklas med den. Nu behöver de din hjälp för att utvecklas ännu mer!

Eltel söker en leveranskoordinator till deras leveransavdelning för sin kunds räkning inom sina fasta företagstjänster. Som koordinator på Eltel kommer du att ansvara för planering, koordinering och samordning av de olika stadier ett projekt går genom. Du förväntas vara kommunikativ och har hela tiden kunden i fokus med målsättningen att garantera leveransprecision och hög kvalitét.

Vilka är Eltel?
Eltels kund ansvarar för att leverera kundlösningar inom fast (fiber)infrastruktur till konsumentmarknaden. I det aktuella teamet för Eltels kunds räkning arbetar dem framförallt med att leverera fiber till flerbostadshus där de främsta kunderna är fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Eltel arbetar med allt från projektering och planering till att koordinera och projektleda nätbyggnationer för våra kunders räkning. 

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar att driva projekt hela vägen från fiberbeställning till fungerade tjänst hos slutkund. Kontakt med kunder, stadsnätsleverantörer, tekniker, fastighetsägare och säljare tillhör vardagen och du förväntas agera som spindeln i nätet. Du ser även till att dina leveranser håller sig inom de tidsramar och följer kostnaderna med de tekniker som utför jobbet på plats. 

Du driver flera projekt i olika stadier samtidigt. Dagligen har du dialog med flera kontaktytor, bl.a. stadsnätsleverantörer, kunders kontaktpersoner, platsansvariga samt interna kontakter hos Eltels kund. Du har även daglig kontakt med tekniker som utför själva arbetet ute på byggen och håller koll på kostnaderna för dina projekt. 

Passar du ihop med Eltel?

Vi söker dig som har/är: Högre utbildning, gärna inom ett tekniskt område
Teknikintresserad
Goda kommunikativa egenskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift

Det är meriterande om du har en teknisk bakgrund. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper. Som person är du en lagspelare med hög social kompetens. Då du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du är prestigelös, social och kommunikativ. Vi förutsätter att du sätter kunden i fokus och är bekväm med att hantera flera saker samtidigt i en dynamisk miljö. För att klara av det är det också viktigt att du har ett metodiskt arbetssätt, är strukturerad och har en förmåga att prioritera och koordinera.

Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad, engagerad och agerar på eget initiativ samt att du tar ansvar för att resultatet blir av hög kvalitet. Du söker aktivt information för att hitta rätt lösning, delar med dig av erfarenhet och information samt samarbetar effektivt i dina gränsytor. Du behöver vara bekväm med att arbeta självständigt och att lösningar på ärenden inte alltid finns utarbetat. Varje ärende är unikt och du behöver vara drivande i att själv lära dig hur du ska göra och ta hjälp av andra när det behövs.

Övrig information
Eltel erbjuder dig en stimulerande, familjär och händelserik arbetsmiljö. Detta är inom ramen för Baronas konsultverksamhet och din anställning kommer att inledas via Barona. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på vardagar under kontorstider. Tillträde för tjänsten är den 1 september 2021.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Wikström på frida.wikstrom@barona.se


Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
När vi blickar framåt ser vi växande möjligheter och ett större fokus på internationella lösningar. I Sverige har vi under 2019 förvärvat Ageris, AMGA  och Prizta och har den långsiktiga planen att bli en marknadsledande aktör samtidigt som vi behåller vår entreprenöriella kultur och framgångsrika specialiseringstrategi.
Läs mer här:  http://barona.se/om-oss

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eltel Networks Infranet AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 18 augusti 2021

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024