Leveranskoordinator till Siemens i Finspång

Leveranskoordinator till Siemens i Finspång

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter där du levererar och koordinerar materielleveranser över hela världen? Trivs du med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt och har god planeringsförmåga? Då kanske denna tjänst intresserar dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare med start september. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos Siemens Energy.

Avdelningen för Spares & Overhauls, söker nu en Leveranskoordinator med logistikansvar för service line spares, overhaul och LTP. Kontoret är en del av Service projektorganisation och ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid.

Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla materialleveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbin inspektioner och reservdelshantering över hela världen. Arbetet är omväxlande då man som Leveranskoordinator arbetar både med långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Leveranskoordinator är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.



Arbetsuppgifter:

* Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för standard inspektioner samt leveransbevakning
* Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten
* Ansvara för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare
* Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde
* Ansvara för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition
* Arbeta med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum



Vem är du?

Vi söker dig som har utbildning inom logistik eller några års arbetserfarenhet inom logistik och har viss projektledningserfarenhet.

Som person ser vi att du är utåtriktad, drivande och utmärkande är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper. Du är väl medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Vidare har du ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt. Du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete

Tjänsten kräver att du har goda kommunikationsfärdigheter muntligt och skriftligt i både svenska som engelska.

Meriterande är om du har goda kunskaper i SAP.



Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men arbeta uppdragsbaserat hos Siemens. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Eva Wisth via e-post: eva.wisth@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2020
  • Ansök senast: 1 september 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024