Leveransledare och Initiativledare till vår kund i Sundbyberg

Leveransledare och Initiativledare till vår kund i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning:

Som leveransledare hos vår kund i området Info- och Stödtjänster (IST). Leveransområdet (IST) är av verksamhetskritisk och teknisk karaktär med många interna och externa integrationer och används i huvudsak för att informationsförsörja både interna verksamhetsystem men även andra myndigheters/företags verksamhetsystem. Aktuellt uppdrag är inom samhällskritisk verksamhet. Uppdraget består av två ”delar”:

Säkerställa leveransteamets arbete med nyutveckling, tekniskt tvingande- samt livscykelaktiviteter enligt fastställda metoder, processer och prioritering.
Vid behov leda specifika utvecklingsinitiativ i rollen som initiativledare


Exempel på arbetsuppgifter i rollen som Leveransledare:

Leda, coacha och följa upp leveransteamets arbete
Säkerställa leveransteamets arbete med nyutveckling, tekniskt tvingande- samt livscykelaktiviteter enligt fastställda metoder, processer och prioritering.
Representerar det operativa behovet, möjligheterna och begränsningarna avseende utveckling med it inslag och it-leverans i kärngrupperingarna för taktisk backlog och operativa backloggar
Löpande styrning och uppföljning av leverans samt budget och prognos kopplat till detta
Arbeta med ständiga förbättringar i arbetsprocesser som gynnar stabila IT-stöd
Dimensionering och äskande av resurser och kompetensbehov i samråd med leveransområdesledare och vår bemanningsfunktion
Tillsammans med övriga i ledningen inom området leda och coacha medarbetare
Rapportera löpande till Leveransområdesledaren, signalera hinder direkt samt operativt följa upp att arbetet fortskrider enligt plan


I leveransledarrollen är du nära ditt team och du tar även ansvar för trivsel och att ditt team får rätt förutsättningar för att både förvalta och genomföra den utveckling som beslutas. Rollen kräver hög förståelse för teknik samt förmåga att vara en mycket god kommunikatör då rollen interagerar med många intressenter då beroenden finns till andra systemområden och du ansvarar för att planera och koordinera arbete i samverkan med dessa. 

Som initiativledare har du det övergripande ansvaret för att leverans sker inom uppsatt tid och budget. Uppgifterna består både i att på hög nivå planera och kommunicera initiativets alla ingående delar, samt att på en operativ nivå leda genomförandet för beslutade delar. Rollen ansvarar för budget och rapporterar förutom till styrgrupp även till Leveransutskott och i förekommande fall till myndighetens Portföljstyrningsutskott. Rollen kräver förmåga att växla kommunikation och styrning från management nivå till mer operativ funktionell nivå. Därmed krävs stor erfarenhet av projektledning av både stora komplexa projekt och mindre projekt med en mer operativ roll.

Skakrav:

Du ska ha och på förfrågan kunna styrka dokumenterad aktuell arbetslivserfarenhet inom den senaste fem årsperioden av nedan SKA-krav.

Minst 5 års erfarenhet som leveransledare för ett eller flera team som arbetar med systemutveckling OCH systemförvaltning
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att leda IT-systemutvecklingsprojekt med flera integrationer och där miljön är mycket komplex
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att leda projekt där ny IT-lösning egenutvecklas
Minst 5 år arbetslivserfarenhet av arbetsledning av andra ledande utvecklingsroller
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta strukturerat med rapportering, uppföljning, analys och åtgärd 


Meriterande krav:

 

Arbetslivserfarenhet av att projektleda IT systemutvecklingsprojekt av egenutvecklade applikationer, på Myndighet, är meriterande
Relevant utbildning för att klara av uppdraget.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2024
  • Ansök senast: 9 september 2024

Liknande jobb


Produktägare till vår kund i Sundbyberg

Produktägare till vår kund i Sundbyberg

4 november 2024