OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att vi som myndighet erbjuder våra kunder fler digitala tjänster är en avgörande del i utvecklingen av Kronofogden.
Vi söker en ny kollega som vill vara med och utveckla verksamheten och samtidigt utvecklas själv tillsammans med oss!
Hos oss finns det stora möjligheter att påverka och utveckla, såväl arbetsuppgifterna som din egen kompetens. Vi sitter centralt i Sundbyberg och är ca 200 kollegor. Vi jobbar med komplexa miljöer och många integrationer där vi samarbetar flitigt med flera andra myndigheter.
Ditt nya jobb
Du kommer att vara leverans- och kvalitetsansvarig avseende både it-nära utveckling och berörda systems tillgänglighet i vårt arbete med digitalisering som underlättar för våra kunder.
Du leder, koordinerar och följer upp it-leveransen enligt budgetramar och fastställd styrning samt prioriterar it-relaterade aktiviteter i den operativa backloggen tillsammans med produktägaren. Du behöver ha förståelse för it-stödets roll och hur vi underlättar för våra kunder, samt ha nära samarbete med Scrum master och leveransgruppen.
Ovan ansvar innebär bland annat:
- att representera det operativa behovet, möjligheterna och begränsningarna avseende it-nära utveckling och it-leverans i grupperingar som tar fram taktisk och operativ backlog
- löpande styrning av it-nära utveckling, tekniskt tvingande- samt livscykelaktiviteter enligt fastställda metoder, processer och prioritering samt budget och prognos kopplat till detta
- löpande framtagning av överenskommen uppföljning av leveransen samt nödvändiga underlag för beslut om release och leveranskoordinering
- hantering av risker och brister i it-leveransens kvalitet
- hantering av säkerhetskrav, tillgänglighetskrav och krav kring användbarhet och design för externa tjänster
- dimensionering av resurser och kompetensbehov utifrån budgetram avseende it-resurser
- att medarbetare i leveransgrupper får/har nödvändig kompetens, information och stöd som krävs för sitt arbete.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Du ska ha relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete i en växande organisation. Du skall också ha flera års erfarenhet av ledarskap med medarbetare på flera geografiska orter.
Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta strukturerat med tydliga leveranser för externa tjänster. Du har lätt för att skapa goda kontakter och nätverk, både internt och externt. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete och samverkan mellan myndigheter.
Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Urvalstester kan komma att användas.
Information
Anställningen är tillsvidare och vi tillämpar provanställning på sex månader.
Du måste vara svensk medborgare då arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass.
Tillträde är enligt överenskommelse.
Om du vill läsa mer om vår IT-avdelning; https://www.kronofogden.se/itjobb.htmlhttps://www.kronofogden.se/itjobb.html
Följ gärna Kronofogden på LinkedIn!
Under vecka 33 går vi igenom ansökningarna och börjar bjuda in till intervju.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69