Arbetsbeskrivning
Leveransmottagarassistent till Svensk Bygglogistik
Vill du vara en nyckelperson i att säkerställa smidiga logistikflöden på ett byggprojekt? Svensk Bygglogistik söker en leveransmottagarassistent för att förstärka vårt team och bidra till effektiva och välplanerade byggprocesser.
Om tjänsten
Som leveransmottagarassistent är du ansvarig för att kontrollera och hantera materialflödet in på byggområdet. Med hjälp av våra digitala system och din serviceanda kommer du säkerställa att rätt leveranser kommer in och att obehöriga hålls utanför.
Arbetstider:
Du arbetar i skift på helger enligt följande schema:
- Förmiddag: kl. 05.00–13.00
- Eftermiddag: kl. 13.00–21.00
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Kontrollera och släppa in godkända leveranser och fordon enligt leveransplanen i LogNet.
- Avvisa obehöriga eller felaktiga leveranser och hantera avvikelser.
- Introducera nya chaufförer till projektets säkerhetsrutiner och kontrollera skyddsutrustning.
- Dirigera trafik säkert och effektivt på området (utbildning i “Arbete på väg” och flaggvakt 3B är meriterande).
- Samordna infartszoner och se till att dessa hålls rena och fria.
Vi söker dig som
- Är noggrann, serviceinriktad och duktig på att samarbeta.
- Har erfarenhet av logistik eller liknande roller, gärna inom byggbranschen.
- Har grundläggande datorkunskaper och kan snabbt sätta dig in i nya system.
- Har god kommunikationsförmåga och kan hantera stressiga situationer med ett leende.
- Har relevant utbildning, exempelvis i “Arbete på väg” eller motsvarande, är meriterande.
Vi erbjuder
- Möjlighet att arbeta i ett engagerat team på ett växande företag.
- En dynamisk arbetsmiljö där varje dag är unik.
- Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet till vidareutbildning.
Övrig information:
Tjänsten är en deltidsanställning med inledande provanställning. Placering är i Stockholm. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen.
Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalitét hålls i såväl rekryteringsprocessen som i vårt arbetsmiljöarbete.
Om oss
Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB.
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg