Leveransmottagare

Leveransmottagare

Arbetsbeskrivning

Beskrivning:
Vi söker nu en serviceorienterad leveransmottagare till ett nytt projekt i Mariestad.

Du blir en viktig del i Bygglogistiks uppdrag; att effektivisera byggproduktionen för våra kunder. Du kommer tillse att leveranser av byggmaterial sker effektivt enligt tidsplan och med så lite ”störningar” som möjligt. Du blir första person som chaufförerna/åkarna träffar innan de kommer in på byggområdet med sina transporter.

Arbetsuppgifter:
Som leveransmottagare ansvarar du för att stämma av leveranser mot vårt leveransplaneringssystem. Du släpper in godkända leveranser och fordon samt rapporterar avvikelser enligt projektets rutiner. En viktig del i arbetet är att frekvent informera och kommunicera med chaufförer och beställare inne på byggområdet, enskilt och i grupp. 

För att säkra ett effektivt flöde av byggmaterial samordnar du lossningsplatser på området och tillser att dessa ytor hålls rena och fria. Du ser till att hålla ordning och reda i materialtältet eller likvärdiga materiallagringsplatser och är behjälplig vid lossning av gods när behov uppstår. En stor del av dina arbetsuppgifter utförs på byggområdet utomhus i samverkan med leverantörer, kund och övriga intressenter.

Kvalifikationer:
Vi tror att du som söker troligtvis har ett par års liknande arbetslivserfarenhet kopplat till lager, transport eller bygg. Det är meriterande om du sedan tidigare har truckkort enligt kategori C och har påvisad erfarenhet av truckkörning, då du kan vara behjälplig vid lossning.

Som person gillar du att möta människor och har en fallenhet för service. Du är kommunikativ och kan tala och skriva obehindrat både på svenska och engelska. Du gillar att hålla ordning och reda och att följa uppsatta rutiner. Vidare är du en fokuserad person som aktivt tar dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden. Du är van att ta ansvar och driva dig själv i din arbetsvardag.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag och koncern som agerar och arbetar utifrån värderingarna: Drivkraft, enkelhet, ansvarstagande och långsiktighet. 

Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering är i Mariestad. 
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval, så sök snarast möjligt om du tycker att tjänsten stämmer in på dig! 

Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar. 

Om oss

Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB.

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mariestad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Liknande jobb


Lager- och godsmottagare

Lager- och godsmottagare

20 december 2024

18 december 2024

Administratör

Administratör

12 december 2024