OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Svensk Bygglogistik AB söker nu en serviceorienterad Leveransmottagare/ materialhanterare till ett spännande byggprojekt i Västerås.
Arbetsuppgifter:
Som Leveransmottagare/ materialhanterare ute på byggområdet ingår i ett litet team tillsammans med en logistikansvarig, vars primära uppgift är att se till så att leveranserna av byggmaterialet som vår kund behöver sköts så effektivt som bara är möjligt, från inleverans till montageplats. Du kommer att arbeta väldigt tätt ihop med vår Logistikansvarig på projektet.
I tjänsten arbetar du främst med:
• Samordning av ytor.
• Ta emot leveranser.
• Hålla ordning i materialtältet samt på angränsande ytor.
• Manuell hantering av material.
• Att kommunicera och förmedla logistiktänk on-site, där du kommer att ha många kontaktytor på en dag (personal på plats, chaufförer, UE etc.).
För att lyckas i rollen:
Du förstår vikten av samarbete och att hjälpas åt i alla lägen och har en naturlig fallenhet för att alltid ge den bästa av service samt hålla ordning och reda.
Du är tålmodig och kan driva dig själv i din arbetsvardag och aktivt ta dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Då en stor del av din arbetstid och möten med våra leverantörer, vår kund och övriga intressenter kommer att ske i utomhusmiljö i nära anslutning till byggområdet, förutsätter vi att du gillar att få frisk luft och motion i ditt arbete.
Vi tror att du som söker har minst ett par års liknande arbetslivserfarenhet sedan tidigare kopplat till lager, transport eller bygg. Förhoppningsvis har du även tidigare arbetat inom service på ett eller annat sätt.
Det kan vara meriterande om du har truckkort.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna känna igen dig i- och vilja arbeta utifrån våra värderingar: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Vi erbjuder:
Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Då vårt åtagande är projektbaserat erbjuder vi en visstidsanställning t.o.m. april 2022 men det kan eventuellt finnas möjlighet till förlängning.
Ansökan:
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 13 november 2020.
Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, 072 571 03 67.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg