OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning:
Vi söker nu en serviceorienterade leveransmottagare i Västerås.
Du blir en viktig del i Bygglogistiks uppdrag; att effektivisera byggproduktionen för våra kunder. Du kommer tillse att leveranser av byggmaterial sker effektivt enligt tidsplan och med så lite ”störningar” som möjligt.
Arbetsuppgifter:
Du utför mottagning och avstämningar av leveranser mot projektets logistiksystem. Utifrån avstämning släpper du in godkända leveranser och fordon samt rapporterar avvikelser enligt projektets rutiner. En viktig del i arbetet är att frekvent informera och kommunicera med chaufförer och beställare inne på byggområdet, enskilt och i grupp. Du är behjälplig med lotsning och skyltning inne på området.
För att säkra ett effektivt flöde av material in på området samordnar du lossningsplatser och tillser att dessa ytor hålls rena och fria. Du ser till att hålla ordning och reda i materialtältet eller likvärdiga materiallagringsplatser och är behjälplig vid lossning av gods när behov uppstår. En stor del av dina arbetsuppgifter utförs på byggområdet utomhus i samverkan med leverantörer, kund och övriga intressenter.
Förutom de ordinarie arbetsuppgifterna kommer rollen inledningsvis att omfatta:
- Övervakning av byggavfall (beställa hämtning och tömning)
- Daglig inspektion av bygghissar (enligt kundens rutin/checklista)
Kvalifikationer:
Vi tror att du som söker troligtvis har ett par års liknande arbetslivserfarenhet kopplat till lager, transport eller bygg.
Som person gillar du att möta människor och har en fallenhet för service. Du är kommunikativ och kan tala och skriva obehindrat både på svenska och engelska. Du gillar att hålla ordning och reda och att följa uppsatta rutiner. Vidare är du en fokuserad person som aktivt tar dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden. Du är van att ta ansvar och driva dig själv i din arbetsvardag.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag och koncern som agerar och arbetar utifrån värderingarna: Drivkraft, enkelhet, ansvarstagande och långsiktighet.
Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval, så sök snarast möjligt om du tycker att tjänsten stämmer in på dig!
Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalitét hålls i såväl rekryteringsprocessen som i vårt arbetsmiljöarbete.
Om oss
Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB.
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Pernilla Carlsson
033-205100